- 5 September 2024
- Etichete ICR Institutul Cultural Roman Concurs concurs Posturi vacante
Institutul Cultural Român, cu
sediul în București, Aleea Alexandru, nr. 38, sector 1, în conformitate cuprevederile H.G. nr.1336/2022 pentru aprobarea
Regulamentului-cadru privind organizarea şi dezvoltarea carierei personalului
contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice și în baza art.VII,
alin.(1), lit. a) și alin. (2), lit. a), alin.(3) din Ordonanţa de urgenţă nr.
115/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare în domeniul cheltuielilor
publice, pentru consolidare fiscală, combaterea evaziunii fiscale, pentru
modificarea şi completarea unor acte normative, precum şi pentru prorogarea
unor termene, organizează concurs pentru ocuparea, pe perioadă nedeterminată,
normă întreagă (durata timpului de muncă de 8 ore/zi, 40 ore/săptămână), a unor posturi contractuale vacante de
execuţie şi conducere, după cum urmează:
· Departamentul EUNIC și Multilingvism – Direcţiei Relaţii Internaţionale
Șef serviciu, studii superioare– 1 (un) post
· Compartimentul Cantemir - Serviciul Cooperări Externe – Direcția Relații Internaționale
Expert gradul IA,studii superioare– 1 (un) post
· Serviciul Programe Interne
Expert gradul IA,studii superioare–1 (un) post
· Editura ICR – Centrul Național al Cărții
Expert gradul I,studii superioare – 1 (un) post
· Compartimentul Secretariat
Expert gradul IA, studii superioare –1 (un) post
· Compartimentul Achiziții Publice - Serviciul Achiziții, Administrativ și Registratură Generală – Direcția Generală Economică, Achiziții Publice și Administrativă
Expert gradul IA, studii superioare– 1 (un) post
· Serviciul Achiziții, Administrativ și Registratură Generală – Direcția Generală Economică, Achiziții Publice și Administrativă
Referent treapta IA, cu atribuții de electrician I, studii medii– 1 (un) post
Depunerea dosarului de candidatură se face la Compartimentul Resurse Umane cu sediul în Aleea Alexandru nr. 38, sector 1, București.
Perioada de depunere a dosarelor de concurs va fi cuprinsăîntre 06.09.2024 – 19.09.2024 (inclusiv), în zilele lucrătoare, între orele 09 00- 14 00.
Dosarul de concurs va cuprinde obligatoriu documentele prevăzute la art.35 din H.G. nr. 1.336/2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea şi dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, astfel:
a) formular de înscriere la concurs, conform modelului prevăzut în anexa nr. 2 la H.G. nr. 1.336/2022;
b) copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii,aflate în termen de valabilitate;
c) copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz;
d) copiile documentelor care atestă nivelul studiilor și ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum și copiile documentelor care atestă îndeplinirea condițiilor specifice ale postului solicitate;
e) copia carnetului de muncă, a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului, conform modelului orientativ prevăzut în anexa nr. 3 la H.G. nr. 1.336/2022;
f) certificat de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar sau o declaraţie pe propria răspundere că nu are antecedente penale care să-l facă incompatibil cu funcţia pentru care candidează.Pentru a putea participa la proba scrisă, candidatul declarat admis la selecţia dosarelor care a depus la înscriere o declaraţie pe propria răspundere că nu are antecedente penale, are obligaţia de a completa dosarul de concurs cu originalul cazierului judiciar, cel mai târziu până la data desfăşurării probei scrise;
g) adeverinţă medicală în care să ateste starea de sănătate corespunzatoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţle sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului. Adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătăţii.
h) curriculum vitae, model comun european (format Europass).
Documentele prevăzute la literele a), f)-g), se depun în original la dosarul de înscriere la concurs.
Copiile de pe actele prevăzute la lit. b)-e) se prezintă însoţite de documentele originale, care se certifică cu menţiunea „conform cu originalul“.
Toate documentelepentru înscrierea la concursvor fi obligatoriu în limba română.
Documentele elaborate într-o limbă străină şi care nu sunt însoţite de o traducere legalizată în limba română nu vor fi luate în considerare.
Calendarul concursului:
Afişare anunţ concurs: 05 septembrie 2024
Depunere dosare înscriere: 06 septembrie 2024 – 19 septembrie 2024
Selecţia dosarelorși afișarea rezultatelor selecției: 20 septembrie 2024
Depunere contestaţii la proba de selecție a dosarelor: 23 septembrie 2024
Soluţionare contestații (și afișarea rezultatelor): 24 septembrie 2024
Proba scrisă: 30 septembrie 2024, ora 10:00 la sediul ICR, Aleea Alexandru, nr. 38, Sector 1, București
Afișare rezultate proba scrisă: 01 octombrie 2024
Depunere contestaţii probă scrisă: 02 octombrie 2024
Soluţionare contestaţii proba scrisă (și afișare rezultate): 03 octombrie 2024
Proba de interviu: 04 octombrie 2024, ora 10:00 la sediul ICR, Aleea Alexandru, nr. 38, Sector 1, București.
Afişare rezultate proba de interviu: 07 octombrie 2024
Depunere contestaţii pentru proba de interviu: 08 octombrie 2024
Soluţionare contestaţii proba de interviu (și afișarea rezultatelor finale): 09 octombrie 2024
Cerinţe privind ocuparea postului:
Condițiigenerale:
Poate participa la concurs persoana care îndeplineşte condiţiile prevăzute de art. 15 din H.G. nr. 1.336/2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea şi dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, astfel:
a)are cetăţenia română sau cetăţenia unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spaţiul Economic European (SEE) sau cetăţenia Confederaţiei Elveţiene;
b)cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
c) are capacitate de muncă în conformitate cu prevederileLegii nr. 53/2003 - Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
d) are o stare de sănătate
corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinţei
medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate;
e) îndeplineşte condiţiile de studii, de vechime în specialitate şi, după caz,
alte condiţii specifice potrivit cerinţelor postului scos la concurs;
f) nu a fost condamnată definitiv pentru săvârşirea unei infracţiuni contra securităţii naţionale, contra autorităţii, contra umanităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni de fals ori contra înfăptuirii justiţiei, infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face o persoană candidată la post incompatibilă cu exercitarea funcţiei contractuale pentru care candidează, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea;
g) nu execută o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a ocupa funcţia, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfăşura activitatea de care s-a folosit pentru săvârşirea infracţiunii sau faţă de aceasta nu s-a luat măsura de siguranţă a interzicerii ocupării unei funcţii sau a exercitării unei profesii;
h) nu a comis infracţiunile prevăzutela art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completareaLegii nr. 76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru domeniile prevăzute la art. 35 alin. (1) lit. h).
Condiții specifice:
- Șef serviciu (1 post), studii superioare, în cadrul Departamentului EUNIC și Multilingvism din subordinea Direcţiei Relaţii Internaţionale
a) Studii de specialitate: Studii superioare de lungă durată la o instituţie de învăţământ superior din ţară sau din străinătate, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă, recunoscută de Ministerul Educaţiei Naționale în domeniile fundamentale Științe sociale/Științe umaniste și arte/ Științe economice, conform Nomenclatorului domeniilor și al specializărilor/ programelor de studii universitare;
b) minimum 5 (cinci) ani vechime în specialitatea studiilor absolvite;
c) minimum 7 (şapte) ani vechime în muncă;
d) cunoștințe de limbă străină: cunoașterea a cel puțin 2 (două) limbi străine de circulație internațională, dintre care una să fie Limba engleză - Limba străină 1 - Utilizator independent; Limba străină 2 - Utilizator intermediar, (Conform cadrului european comun de referință pentru limbi străine), dintre care cel puțin una dovedită cu atestat;
e) bune cunoștințe de operarecalculator,competențe digitale: utilizator nivel experimentat de Windows, suita Microsoft Office (Word, Powerpoint, Excel), program operare internet – nivel avansat;
f) abilităţi de comunicare şi lucru în echipă, perseverenţă, creativitate, rezistenţă la muncă în condiţii de stres, adaptabilitate, iniţiativă;
g) conduită etică exemplară.
Atribuțiile postului:
1. Respectă legislaţia în vigoare, normele, deciziile organelor de conducere ale Institutului Cultural Român, precum şi ordinele şi instrucţiunile emise de preşedintele Institutului Cultural Român;
2. Respectă prevederile Regulamentului Intern și ale Regulamentului de Organizare și Funcționare al Institutului Cultural Român și își îndeplinește atribuţiile prevăzute în fişa postului şi sarcinile concrete de muncă conform standardelor de performanţă ale postului; respectă legislaţia în vigoare, normele, deciziile organelor de conducere ale Institutului Cultural Român, precum și ordinele și instrucțiunile emise de Președintele Institutului Cultural Român;
3. Asigură comunicarea cu postul superior ierarhic (Director, Vicepreședinte, Președinte) şi legăturile funcţionale cu experții din Departamentul EUNIC;
4. Completează în fiecare zi condica de prezenţă și respectă programul de lucru;
5. Concepe şi derulează programe care au vizibilitate internaţională sau sunt prezentate in străinătate şi a căror menire este de a răspunde priorităţilor naţionale de politică externă, diplomaţie publică şi culturală;
6. Identifică oportunităţi de colaborare cu instituţii din ţară şi din străinătate, cu caracter public şi privat, în scopul iniţierii unor programe internaţionale specifice pentru promovarea valorilor culturii române în străinătate;
7. Analizează propunerile de proiecte din cadrul Departamentului EUNIC și Multilingvism, conform rezoluţiilor Președintelui, directorului Direcţiei Relații Internaționale, în vederea pregătirii documentatației necesare Comitetului Director și le înaintează Directorului pentru avizare și ulterior analizare în Comitetul Director;
8. Concepe, fundamentează și propune proiecte/programe/acțiuni culturale, pentru a fi organizate de Institutul Cultural Român în conformitate cu specificul Departamentului EUNIC și Multilingvism; propune locațiile și artiștii pe care îi consideră cei mai potriviți din punct de vedere artistic, al participării tehnice și logistice (posibilităţi de deplasare, cazare, săli, repetiţii); realizează bugetul de cheltuieli și venituri estimativ al manifestării;
9. Realizează evaluarea de programe/proiecte/acțiuni propuse de persoane fizice și juridice în vederea încheierii de contracte de parteneriat/colaborare și le prezintă Directorului spre aprobare, împreună cu punctul său de vedere;
10. Lucrează în echipă alături de experții din cadrul Departamentului EUNIC și Multilingvism, la proiecte/programe/acțiuni;
11. Coordonează în mod direct proiecte/programe/acțiuni repartizate de Directorul Direcției Relații Internaționale;
12. Întocmește referate (conform instrucțiunilor Direcției Generale Economice, Achiziţii Publice şi Administrative) cuprinzând descrierea amănunțită a manifestărilor culturale propuse (buget de venituri și cheltuieli cu descrierea și justificarea fiecarui tip de cheltuială);
13. Prezintă Compartimentului Juridic pentru avizare propunerile de contracte precum și orice alte informații ce i se solicită privind operațiunile juridice pe care urmează să le încheie Institutul în legătură cu proiectele/programele/acțiunile culturale pe care le coordonează titularul postului (contracte de parteneriat, contracte de închiriere, contracte de cesiune de drepturi de autor și drepturi conexe, etc); completează cu informațiile specifice proiectului/programului/acțiunii, modelul de contract primit de la Compartimentul juridic;
14. Comunică Directorului cuantumul onorariilor/remunerațiilor solicitate de participanții la programele/proiecte/acțiunile pe care le coordonează fără a putea decide în numele Institutului acceptarea sau respingerea sumelor;
15. Răspunde de realizarea manifestărilor culturale care i-au fost repartizate, răspunde de respectarea de către Institut a obligațiilor contractuale și de rezultatele proiectului/programului/acțiunii repartizate; urmăreşte în calitate de coordonator de proiect acţiunile din celelalte direcţii implicate în realizarea proiectului şi ducerea la bun sfârşit şi la timp a responsabilităţilor legate de proiect în direcţiile colaterale implicate, precum juridic, economic, achiziţii, administrativ, difuzare, promovare;
16. Comunică Directorului şi Directorilor generali apariția unor situații dificile sau de criză și face propuneri pentru rezolvarea acestora;
17. Se deplasează în țară și în străinătate, cu acordul Directorului Direcției Relații Internaționale și a Președintelui ICR, pentru a monitoriza desfășurarea manifestărilor artistice; întocmește un raport de activitate în urma fiecărei deplasări;
18. Răspunde de realitatea și regularitatea documentelor întocmite în legatură cu proiectele/ programele / acţiunile care i-au fost repartizate;
19. Răspunde de conținutul documentelor și corespondenței întocmite și transmise către terți, în legătură cu programele/proiectele/acțiunile culturale pe care le coordonează, răspunde de ținerea evidenței și de arhivarea, electronică şi / sau fizică a tuturor documentelor transmise sau primite de la terți (inclusiv documente oficiale primite pe numele sau în legătură cu probleme de serviciu);
20. Ține evidența contractelor încheiate pentru buna desfăşurare a proiectelor/programelor/ acţiunilor de care răspunde, începând cu data semnării, până la data încetării contractelor; anunță Serviciul Financiar - Contabilitate cu cel puțin 5 zile lucrătoare înainte de data scadenței în legătură cu fiecare plată ce urmează să fie efectuată de Institut; la cerere, furnizează în scris Directorului, personalului Direcției Generale Economice, Achiziţii Publice şi Administrative precum și conducerii Institutului, într-un termen cât mai scurt, date privind scadența plăților, termenul de plată, suma și modalitatea de plată, precum și orice informații ce reprezintă clauze contractuale în contractele de care răspunde în calitate de coordonator de proiect/programe/ acțiuni;
21. Evaluează calitatea serviciilor, produselor și lucrărilor prestate/furnizate/executate de terți în cadrul programelor/proiectelor/acțiunilor de care răspunde;
22. Întocmeste pentru toate programele/proiectele/acțiunile coordonate, un raport post-proiect și dosare conținând toate documentele transmise și primite;
23. Aduce la cunoștință Directorului şi directorilor generali, în termen de cel mult 24 de ore de la data când a luat la cunoștință, neexecutarea sau executarea necorespunzătoare a contractelor, precum și orice împrejurare din care ar putea să rezulte o iminență de neexecutare a obligațiilor de către terți;
24. Transmite Compartimentului Juridic dosarele complete ale debitorilor care nu și-au executat obligațiile contractuale către Institut, conform contractelor încheiate în cadrul programelor/proiectelor/acțiunilor culturale pe care le coordonează;
25. Participă la toate cursurile, stagiile și alte forme de pregătire și perfecționare necesare postului, organizate sau cerute de institut;
26. Participă la instructajul periodic de Protecţie a Muncii, de Prevenire şi Stingere a Incendiilor şi își însușește conținutul acestuia.
27. Ţine legătura cu reprezentanţele Institutului din străinătate, precum şi cu ambasadele şi oficiile consulare ale României şi cu membrii clusterului EUNIC România în vederea bunei gestionări a programelor/proiectelor/acțiunilor;
28. Urmăreşte, pentru fiecare manifestare culturală coordonată, promovarea evenimentelor în secțiunea EUNIC a site-uluiwww.icr.ro;
29. Participă, la cererea superiorului ierarhic, alături de ceilalti angajați ai Direcţiei, la organizarea și desfășurarea tuturor manifestărilor organizate de Institut, la sediu sau în alte locații.
30. Participă, la cererea superiorului ierarhic, la ședințele lunare ale clusterului EUNIC România, alături de reprezentanți ai celorlalte institute și ambasade membre.
31. Îndeplineşte, la nevoie, alte sarcini solicitate de catre superiorul ierarhic, în stransă legatură cu domeniul său de activitate;
32. Participă activ la elaborarea planului anual al Direcţiei;
33. Asigură și răspunde de implementarea prevederilor legale privind controlul intern managerial al entităților publice la nivelul Compartimentului EUNIC.
34. Participă activ la elaborarea raportului anual de activitate al Direcţiei, prin centralizarea descrierilor programelor/proiectelor/acțiunilor personalului din subordine;
35. Întocmeşte propuneri şi angajamente bugetare aferente referatelor din structura coordonată.
Bibliografie şi tematică:
a) Legea nr. 356 din 11 iulie 2003 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Institutului Cultural Român, republicată (https://www.icr.ro/pagini/legea-privind-infiintarea-icr);
b) Strategia Institutului Cultural Român pentru perioada 2022-2026 (https://www.icr.ro/pagini/strategia-institutului-cultural-roman-2022-2026);
c) Regulamentul de organizare și funcționare al Institutului Cultural Român (https://www.icr.ro/uploads/files/rof-2024.pdf);
d) www.icr.ro (Misiune. Strategie. Funcționare);
e) Rapoartele de activitate ale Institutului Cultural Român – capitolul Direcția Relații Internaționalehttp://www.icr.ro/bucuresti/rapoarte-de-activitate/;
f) Proiecte și programe EUNIC Global (European Union National Institutes for Culture) https://www.eunicglobal.eu;
g) Ordonanța nr. 51 din 11 august 1998 privind îmbunătățirea sistemului de finanțare nerambursabilă a proiectelor culturale;
h) Regulamentul Intern al Institutului Cultural Român https://www.icr.ro/pagini/regulamentul-intern-al-institutului-cultural-roman-41756;
i) Manciur, Emilian, Protocol instituțional, Editura Comunicare.ro, București, 2002;
j) Vor fi testate şi cunoştinţele de cultură generală privind mediul cultural şi artistic românesc, precum şi cele lingvistice.
Condițiispecifice:
-Expert gradul IA(1 post), studii superioare, în cadrulCompartimentului Cantemir–Serviciul Cooperări Externedin subordinea Direcției Relații Internaționale
a) Studii de specialitate: Studii superioare de lungă durată la o instituţie de învăţământ superior din ţară sau din străinătate, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă, recunoscută de Ministerul Educaţiei Naționale în domeniile fundamentale Științe sociale/Științe umaniste și arte/ Științe economice, conform Nomenclatorului domeniilor și al specializărilor/ programelor de studii universitare;
b) minimum 2 (doi) ani vechime în specialitatea studiilor absolvite;
c) minimum 3 (trei) ani vechime în muncă;
d) cunoștințe de limbă străină; cunoașterea a cel puțin 2 (două) limbi străine de circulație internațională, dintre care una să fie Limba engleză - Limba străină 1 - Utilizator independent; Limba străină 2 - Utilizator intermediar, (Conform cadrului european comun de referință pentru limbi străine), dintre care cel puțin una dovedită cu atestat;
e) bune cunoștințe de operarecalculator,competențe digitale: utilizator nivel experimentat de Windows, suita Microsoft Office (Word, Powerpoint, Excel), program operare internet – nivel avansat;
f) abilităţi de comunicare şi lucru în echipă, perseverenţă, creativitate, rezistenţă la muncă în condiţii de stres, adaptabilitate, iniţiativă;
g) conduită etică exemplară.
Atribuțiile postului:
1. Respectă legislaţia în vigoare, normele, deciziile organelor de conducere ale Institutului Cultural Român, precum şi ordinele şi instrucţiunile emise de preşedintele Institutului Cultural Român;
2. Asigură implementarea, monitorizarea și evaluarea, conform legilor în vigoare, a fiecărui proiect/program aprobat spre finanțare în cadrul Programului de finanţare şi parteneriate culturale Cantemir;
3. Asigură întocmirea Regulamentului programului de finanțare Cantemir în conformitate cu prevederile Ordonantei nr. 51 din 11 august 1998 privind îmbunătățirea sistemului de finanțare nerambursabilă a proiectelor culturale;
4. Înregistrează proiectele înscrise pentru finanțare;
5. Înregistrează înscrierile evaluatorilor care vor face parte din comisia de evaluare a proiectelor depuse în vederea acordării finațării nerambursabile;
6. Înregistrarea contestațiilor;
7. Înregistrarea contractelor și a altor documente oficiale;
8. Redactarea și aprobarea solicitărilor adresate Comitetului Director al ICR;
9. Gestionarea contractelor cu colaboratori, persoane fizice, autorizate sau companii publice și independente: traducători, etc
10. Monitorizează activitățile descrise în fișa proiectului pentru a urmării conformitatea cu descrierile înaintate la depunerea proiectului;
11. Realizarea de contracte cu organizatorii proiectelor desemnate câștigătoare și cu membrii comisiilor de evaluare, precum și cu alte persoane fizice ori autorizate.
12. Verificarea conformității administrative a proiectelor depuse;
13. Asigurarea corespondenței electronice cu persoane care solicită informații, care se înscriu pentru a fi evaluatori, coordonatori ai proiectelor înscrise în concurs, cu parteneri din proiecte sau ai Programului Cantemir;
14. Organizarea sesiunilor de selecție și contestații;
15. Participă la ședințele organizate pe tema Programului;
16. Întocmirea listelor cu oferte culturale declarate admise sau respinse.
17. Întocmește referate, conform cerințelor Serviciului Financiar-Contabilitate cuprinzând descrierea amănunțită a proiectelor culturale propuse ;
18. Prezintă Compartimentului juridic pentru avizare propunerile de contracte, precum și orice alte informații ce i se solicită privind operațiunile juridice pe care urmează să le încheie Institutul în legătură cu proiectele/programele/acțiunile culturale pe care le coordonează completează cu informațiile specifice proiectului/programului/acțiunii, modelul de contract primit de la Compartimentul juridic;
19. Asigură comunicarea cu postul superior ierarhic (Seful Serviciului Cooperări Externe și Directorul Relații Internaționale), anunțând inclusiv situațiile dificile pentru care face propuneri privind rezolvarea acestora;
20. Colaborează cu celelalte structuri organizatorice din cadrul Institutului, în vederea realizării obiectivelor propuse pentru îndeplinirea atribuțiilor specifice;
21. Elaborează documentația necesară bunei desfășurări a proiectelor/ programelor;
22. Ține evidența contractelor încheiate pentru realizarea programelor și proiectelor culturale de care răspunde, începând cu data semnării, până la data încetării contractelor; anunță Serviciul Financiar cu cel putin 5 zile înainte de data scadenței în legătură cu fiecare plată ce urmează să fie efectuată de Institut; la cerere, furnizează în scris Directorului, personalului Serviciului Financiar-Contabilitate, într-un termen cât mai scurt, date privind scadența plăților, termenul de plată, suma și modalitatea de plată, precum și orice informații ce reprezintă clauze contractuale în contractele de care răspunde în calitate de coordonator de proiect;
23. Aduce la cunoștință Directorului, în termen de cel mult 24 de ore de la data când a luat la cunoștință, neexecutarea sau executarea necorespunzătoare a contractelor, precum și orice împrejurare din care ar putea să rezulte o iminență de neexecutare a obligațiilor de către terți;
24. Răspunde de conținutul documentelor și corespondenței întocmite și transmite către terți, în legătură cu programele/proiectele/acțiunile culturale pe care le coordonează, răspunde de ținerea evidenței și de arhivarea tuturor documentelor transmise sau primite de la terți (inclusiv documente oficiale primite pe numele sau în legătură cu probleme de serviciu);
25. Sprijină promovarea proiectului prin trimiterea informațiilor legate de acesta către Serviciul Promovare și Comunicare;
26. Colaborează cu personalul administrativ, Compartimentul achiziții publice, Compartimentul Secretariat, Direcția Generală Economică, Achiziţii Publice şi Administrativă, Compartimentul Juridic, Serviciul Promovare și Comunicare, în vederea realizării de catre structurile abilitate si de specialitate a achizițiilor publice în vederea bunei desfășurări a proiectelor în care ICR are calitatea de organizator sau partener;
27. Se deplasează în țară și în străinătate, la cererea superiorului ierarhic, pentru a pregăti și monitoriza desfășurarea evenimentelor unor proiecte și întocmește un raport de activitate în urma fiecărei deplasări;
28. Colaborează cu structuri similare ale Ministerului Afacerilor Externe, ale Ministerului Culturii și cu alte structuri pentru realizarea unor parteneriate, programe, proiecte, evenimente din domeniul diplomației publice și culturale;
29. Se asigură de realizarea manifestărilor culturale care i-au fost repartizate, răspunde de respectarea de către Institut a obligațiilor contractuale și de rezultatele proiectului/programului/acțiunii repartizate; urmăreşte în calitate de coordonator de proiect acţiunile din celelalte direcţii implicate în realizarea proiectului şi ducerea la bun sfârşit şi la timp a responsabilităţilor legate de proiect în direcţiile colaterale implicate, precum juridic, economic, achiziţii, administrativ, difuzare, promovare;
30. Elaborează, la solicitarea șefului ierarhic, proceduri pentru activitate proprie;
31. Se implică în mod activ in implementarea prevederilor legale privind controlul intern managerial al entităților publice la nivelul Compartimentului;
32. Face propuneri superiorului ierarhic pentru modificarea propriilor proceduri de lucru;
33. Îndeplineşte, la nevoie, alte sarcini solicitate de catre superiorii ierarhici, în strânsă legatură cu domeniul său de activitate;
34. Participă activ la elaborarea planului anual al Direcţiei;
35. Participă activ la elaborarea raportului anual de activitate al Direcţiei;
36. Completează în fiecare zi condica de prezență și respectă programul de lucru.
Bibliografie şi tematică:
a) Legea nr. 356 din 11 iulie 2003 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Institutului Cultural Român, republicată (https://www.icr.ro/pagini/legea-privind-infiintarea-icr);
b) Strategia Institutului Cultural Român pentru perioada 2022-2026 (https://www.icr.ro/pagini/strategia-institutului-cultural-roman-2022-2026);
c) Regulamentul de organizare și funcționare al Institutului Cultural Român (https://www.icr.ro/uploads/files/rof-2024.pdf);
d) www.icr.ro (Misiune. Strategie. Funcționare);
e) Rapoartele de activitate ale Institutului Cultural Român – capitolul Direcția Relații Internaționalehttp://www.icr.ro/bucuresti/rapoarte-de-activitate/;
f) Ordonanța nr. 51 din 11 august 1998 privind îmbunătățirea sistemului de finanțare nerambursabilă a proiectelor culturale;
g) Regulamentul Intern al Institutului Cultural Românhttps://www.icr.ro/pagini/regulamentul-intern-al-institutului-cultural-roman-41756.
Condițiispecifice:
-Expert gradul IA(1 post), studii superioare, în cadrulServiciului Programe Interne
a) Studii de specialitate: Studii superioare de lungă durată la o instituţie de învăţământ superior din ţară sau din străinătate, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă, recunoscută de Ministerul Educaţiei Naționale în domeniile fundamentale: Științeumaniste și arte/Ştiinţe sociale, conform Nomenclatorului domeniilor și al specializărilor/programelor de studii universitare;
b) minimum 2 ani vechime în specialitatea studiilor absolvite;
c) minimum 5 ani vechime în muncă relevantă pentru domeniul în care îşi va desfăşura activitatea;
d) bune cunoștințe de operarecalculator,competențe digitale: utilizator nivel experimentat de Windows, suita Microsoft Office (Word, Powerpoint, Excel), program operare internet – nivel avansat.
Atribuțiile postului:
1. Respectă legislaţia în vigoare, normele, deciziile organelor de conducere ale Institutului Cultural Român, precum şi ordinele şi instrucţiunile emise de preşedintele Institutului Cultural Român;
2. Respectă regulamentul de ordine interioară, regulamentul de organizare şi funcționare, codul etic ale Institutului Cultural Român în exercitarea atribuţiilor postului;
3. Propune superiorului ierarhic noi parteneriate şi formulează sugestii pentru îmbunătăţirea parteneriatelor deja existente pe domeniile de competență.
4. Iniţiază/propune şi, după aprobarea Comitetutui Director al ICR, derulează în colaborare cu structurile relevante din Instituție, proiectele, programele și acțiunile de cooperare naţională şi internațională organizate pe teritoriul României menite să stimuleze activitatea artistică, culturală, științifică, educativă, patrimonială etc.(de exemplu festivaluri, bienale, concursuri, conferințe, colocvii, evenimente interactive, proiecte/programe de promovare a artelor vizuale româneşti şi a cinematografiei contemporane naţionale, a arhitecturii, designului, creației muzicale, teatrului, dansului etc.);
5. Pregăteşte propunerile/ solicitările de încheiere de parteneriate pentru realizarea unor evenimente, acțiuni, proiecte etc., primite din partea unor terți – personalități din domeniul cultural, uniuni de creatori, universităţi, ONG-uri abilitate în domeniu, alte foruri și instituții: corespondență externă cu solicitanții și internă cu structurile de avizare, documentare, verificare eligibilități, coroborare cheltuieli solicitate cu bugetul disponibil, pentru analiza acestor propuneri/solicitări de către Comitetul Director;
6. Propune și, după aprobarea în Comitetul Director, împreună cu celelalte structuri din organigrama ICR, asigură încheierea de parteneriate cu instituţii publice sau private din domeniul specific de activitate;
7.
Folosește documentele necesare defășurării proiectelor ale caror modele
sunt puse la dispoziție de departamentele economic/juridic/achizitii.
8. Coordonează, în colaborare cu structurile relevante din ICR, proiecte/ programe/ acțiuni repartizate de către director sau de șeful ierarhic superior, în cazul în care aceste sunt inițiate de instituție, ca organizator principal. În cazul proiectelor organizate în parteneriat, unde Institutul Cultural Român nu este organizator principal, coordonează în colaborare cu structurile relevante din ICR numai acele evenimente/activităţi de care este direct responsabil Institutul Cultural Român;
9. Pentru buna desfășurare a proiectelor aprobate, pe care ICR le realizează în calitate de iniţiator, identifică și propune locațiile, partenerii, invitații precum șicreatorii, artiştii, specialişti din varii domenii culturale pe care îi consideră cei mai potriviți;
10. Întocmește, după consultarea şefului ierahic superior, bugetul estimativ de cheltuieli și venituri al manifestării organizate de ICR sau verifică şi propune modificarea, după caz, a bugetului estimativ al manifestării la care ICR este partener, după criteriile de eligibilitate a cheltuielilor;
11. Propune și supune aprobării Comitetului Director componența comisiilor de jurizare pentru proiectele pe care le coordonează, acolo unde este cazul;
12. Corespondează în limba română sau în limbi străine de circulaţie internaţionlă, în vederea realizării proiectului /programului/activităţii coordonate;
13. Realizează activităţi de cercetare şi documentare asupra partenerilor şi solicitărilor primite;
14. Asigură organizarea, implementarea, desfășurarea, procesarea documentelor,conform legislației în vigoare și în limitele competenței sale, a fiecărui proiect și program aprobat inițiat, în colaborare permanentă cu structurile de specialitate din cadrul Institutului și în limitele responsabilităților Serviciului Programe Interne.
15. Comunică în scris șefului ierarhic superior, cuantumul onorariilor/ remunerațiilor solicitate de participanții la proiectele/programele/ acțiunile de care răspunde, fără a putea decide, în numele Institutului, acceptarea, modificarea sau respingerea sumelor;
16. Întocmește referate/devize de cheltuieli cuprinzând descrierea amănunțită a manifestărilor culturale propuse (buget de venituri și cheltuieli cu descrierea și justificarea fiecărui tip de cheltuială, locații, participanți, parteneri, promovare etc), așa cum au fost aprobate de Comitetul Director.
17. Colaborează cu structurile de resort, în vederea realizării achizițiilor care intră în responsabilitatea acestora (transmite în scris și cu respectarea termenelor stabilite, datele tehnice, caracteristicile pe care trebuie să le îndeplinească produsul sau serviciul ce urmează a fi achiziționate, termenul de livrare și estimările financiare legate de achiziția respectivă);
18. Evaluează și controlează, în limitele competențelor sale, calitatea serviciilor, produselor și lucrărilor prestate/furnizate/ executate de terți în cadrul proiectelor/programelor/acțiunilor pe care le coordonează;
19. Întocmește și semnează documente necesare desfășurării, coordonării și monitorizării unui eveniment cultural/proiect/program, în calitate de coordonator, dacă proiectul este inițiat de ICR, în limitele competențelor sale și în baza unor proceduri interne legale aprobate de președintele Institutului Cultural Român și de care a luat la cunoștință;
20. Completează cu date specifice complete şi corecte, exclusiv date personale, modelele de contracte puse la dispoziție de către Compartimentul Juridic, în care este parte ICR, care apoi se transmit spre avizare și procesare, conform procedurilor în vigoare care i-au fost aduse la cunoștință;
21. Comunică în scris superiorului ierarhic orice disfuncţionalităţi apărute;
22. Urmăreşte impactul obţinut al manifestărilor culturale în care Institutul are calitatea de organizator și întocmește rapoarte în care are în vedere indicatori cantitativi și calitativi;
23. Solicită partenerului/ partenerilor de proiect un raport de evaluare pentru fiecare proiect/ program / acţiune pe care o coordonează, procesează;
24. Comunică de urgență șefului ierarhic superior, apariția unor situații dificile sau de criză și face propuneri pentru rezolvarea acestora;
25. Răspunde decalitatea conţinutului și regularitatea documentelor întocmite;
26. Colaborează cu structurile abilitate și de specialitate din institut în vederea bunei desfășurări a proiectelor în care ICR are calitatea de organizator sau partener;
27. Răspunde de conținutul documentelor și de corespondența întocmită și transmisă către terți, în legătură cu programele/proiectele/acțiunile culturale pe care le coordonează sau procesează;
28. Înregistrează și încarcă în sistemul electronic al circuitului documentelor din institut, documentele elaborate/completate, referitoare la proiectul/programul/evenimentul coordonat sau procesat (referat forma trimisă spre aprobare, drafturi contracte, note, fișe de monitorizare, poze, rapoarte etc.);
29. Aduce la cunoștința directorului, respectiv șefului ierarhic superior, în termen de cel mult 24 de ore de la data luării la cunoștință, neexecutarea corespunzătoare a contractelor, precum și orice împrejurare din care ar putea să rezulte o iminență de neexecutare a obligațiilor de către terți;
30. Face propuneri directorului, respectiv șefului ierarhic superior, pentru modificarea procedurilor de lucru;
31. Participă, la nevoie, alături de ceilalți angajați ai structurii, la organizarea și desfășurarea altor manifestări organizate de Serviciul Programe Interne, la sediu sau în alte locații;
32. Îndeplineşte, la nevoie, alte sarcini solicitate de catre superiorii ierarhici, în strânsă legatură cu domeniul său de activitate și experiența;
33. Participă activ la elaborarea planului anual al structurii;
34. Participă activ la elaborarea raportului anual de activitate al structurii;
35. Completează în fiecare zi condica de prezență și respectă programul de lucru.
Bibliografie şi tematică:
a) Legea nr. 356 din 11 iulie 2003 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Institutului Cultural Român, republicată (https://www.icr.ro/pagini/legea-privind-infiintarea-icr);
b) Strategia Institutului Cultural Român pentru perioada 2022-2026 (https://www.icr.ro/pagini/strategia-institutului-cultural-roman-2022-2026);
c) Regulamentul de organizare și funcționare al Institutului Cultural Român (https://www.icr.ro/pagini/regulamentul-de-organizare-si-functionare-al-institutului-cultural-roman-2024);
d) www.icr.ro (Misiune. Strategie. Funcționare);
e) Cunoaşterea mediului cultural modern şi contemporan din ţară (actanti şi operatori culturali relevanţi de stat şi privaţi, evenimente culturale importante, personalităţi artistice relevante cu opera artistică cunoscută naţional şi internaţional);
f) Cunoaşterea cadrului legislativ naţional aflat în legătură cu finanţările proiectelor culturale, sesiunile publice de finanţare.
Condițiispecifice:
-Expert gradul I(1 post), studii superioare, în cadrul Editurii ICR – Centrul Naţional al Cărții
a) Studii de specialitate: Studii universitare de licență, la o instituţie de învăţământ superior din ţară sau din străinătate, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă, recunoscută de Ministerul Educaţiei Naționale în domeniul/domeniilefundamental/le: științe sociale, științe umaniste și arte conform Nomenclatorului domeniilor și al specializărilor /programelor de studii universitare.
b) Cunoștințe de operare/programare pe calculator (necesitate și nivel): Windows, MS–Office; nivel: avansat; Operare Internet; nivel: avansat
c) Limbi străine (necesitate și nivel) cunoscute: cunoașterea unei limbi de circulaţie internațională (nivel avansat)
d) Abilități, calități și aptitudini necesare: competenţă în vederea îndeplinirii atribuţiilor care îi revin potrivit funcţiei în care este încadrat, cu profesionalism, imparţialitate, loialitate, corectitudine şi eficiență.
e) Cerințe specifice:
- competenţa în vederea îndeplinirii atribuţiilor care îi revin potrivit funcţiei în care este încadrat, cu profesionalism, imparţialitate, loialitate, corectitudine şi în mod conştiincios;
- capacitatea de a comunica verbal şi în scris;
- capacitatea de analiză și sinteză;
- atenție distributivă;
- ținută decentă.
f) Experiență:minim 1 an și 6 luni vechime în specialitatea studiilor absolvite.
Atribuțiile postului:
1. Participă la realizarea diferitelor lucrări (albume și cataloage de artă) în cadrul Editurii ICR;
2. Asigură implementarea, conform legislației în vigoare, a proiectelor editoriale prin întocmirea documentației necesare (propuneri CD, referate, note, contracte, PV-uri, deconturi, etc.);
3.Concepe şi propune proiecte/programe/acțiuni de promovare a culturii române scrise,inclusiv a lucrărilor editate de Editura ICR, în conformitate cu dispozițiile legale în vigoare şi strategia Institutului Cultural Român;
4.Planifică şi coordoneazăorganizarea târgurilor de carte şi a altor manifestări specifice (festivaluri, conferințe, lansări de carte etc.) la care ICR participă prin Centrul Național al Cărții – Editura ICR;
5.Colaborează cu uniunile de creaţie ale scriitorilor și artiștilor plastici, asociaţiile de editori, precum şi cu Ministerul Culturii şi Academia Română, în vederea îndeplinirii atribuțiilor specifice;
6.Urmăreşte în calitate de coordonator de proiect acţiunile din celelalte direcţii implicate în realizarea proiectului şi ducerea la bun sfârşit şi la timp a responsabilităţilor legate de proiect în direcţiile colaterale implicate, precum Juridic, Economic, Achiziţii, Administrativ, Difuzare, Promovare;
7.Se deplasează în ţară şi străinătate în vederea îndeplinirii atribuţiilor de serviciu; întocmeşte un raport de activitate în urma fiecărei deplasări;
8.Asigură implementarea, conform legislației în vigoare, a fiecărui program/proiect propus și elaborează documentația necesară bunei derulări a proiectelor/programelor sale (propuneri CD, referate, note, contracte, PV-uri, deconturi etc.);
9. Colaborează cu celelalte structuri organizatorice din cadrul Institutului, în vederea realizării obiectivelor propuse şi pentru îndeplinirea atribuţiilor specifice;
10. Participă, când este cazul, la evenimentele legate de activitatea editorială a Editurii ICR (lansări de carte, tărguri de carte naționale și internaționale, conferinţe pe teme de literatură)
11. Participă la elaborarea planului anual al compartimentului;
12. Participă la elaborarea raportului anual de activitate al compartimentului;
13. Furnizează propuneri cu privire la măsuri de distribuție și promovare a cărților;
14. Răspunde de conţinutul corespondenţei întocmite şi transmise către terţi, în legătură cu programele/proiectele/acţiunile culturale pe care le coordonează, răspunde de ţinerea evidenţei şi de arhivarea tuturor documentelor transmise sau primite de la terţi (inclusiv documente oficiale primite pe numele sau în legătură cu probleme de serviciu);
15. Respectă circuitul/fluxul documentelor repartizate/initiate/gestionate, în ceea ce privește elaborarea, înregistrarea, transmiterea spre avizare/aprobare, soluționarea/finalizarea și arhivarea acestora;
16. Respectă procedurile de lucru în desfășurarea activităților specifice.
Bibliografie şi tematică:
a) Legea nr. 356 din 11 iulie 2003 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Institutului Cultural Român, republicată (https://www.icr.ro/pagini/legea-privind-infiintarea-icr);
b) Strategia Institutului Cultural Român pentru perioada 2022-2026 (https://www.icr.ro/pagini/strategia-institutului-cultural-roman-2022-2026);
c) Regulamentul de organizare și funcționare al Institutului Cultural Român (https://www.icr.ro/pagini/regulamentul-de-organizare-si-functionare-al-institutului-cultural-roman-2024);
d) www.icr.ro (Misiune. Strategie. Funcționare).
Condițiispecifice:
-Expert gradul IA(1 post), studii superioare, în cadrulCompartimentului Secretariat
a) Studii superioare de lungă durată la o instituţie de învăţământ superior din ţară sau din străinătate, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă, recunoscută de Ministerul Educaţiei Naționale în domeniile fundamentale științe sociale sau științe umaniste și arte, conform Nomenclatorului domeniilor și al specializărilor/programelor de studii universitare
b) Vechime în specialitatea studiilor absolvite: minim 2 ani;
c) Cunoștințe de limbă străină: cunoașterea a cel puțin o limbă străină de circulație internațională;
d) Cunoștințe de operare calculator/ competențe digitale: Windows – nivel avansat; internet – nivel avansat;
e) Experiența pe un post similar și experiența în domeniul sistemului de control intern managerial constituie avantaj.
Atribuțiile postului:
1. transmite operativ spre realizare structurilor organizatorice din cadrul Institutului, deciziile conducerii Institutului;
2. programează utilizarea Sălii de Consiliu a institutului;
3. asigură elaborarea și transmiterea convocărilor, minutelor, proceselor-verbale, deciziilor Comitetului director, hotărârilor Consiliului de conducere;
4. elaborează și completează Registrul de corespondență al Secretarului general;
5. gestionează primirea, înregistrarea, evidența, trierea și transmiterea corespondenței către structurile organizatorice din cadrul Institutului – atât a corespondenței care se înregistrează prin Registratură, cât și a corespondenței directe adresate conducerii ICR prin e-mail-ul Compartimentului Secretariat;
6. examinează conţinutul şi repartizează corespondenţa adresată pe adresa oficială de e-mail a Institutului, către compartimentele competente să analizeze şi să soluţioneze solicitările formulate;
7. păstrează permanent legătura dintre cabinetul președintelui, cabinetele vicepreședinților, secretarul general, secretarul general adjunct şi conducătorii structurilor de specialitate, pentru coordonarea realizării sarcinilor stabilite;
8. avizează diverse documente interne, respectiv referate (de deplasare, de protocol), note de suplimentare, pontaje lunare, etc.;
9. coordonează activitatea de arhivare a documentelor și predarea acestora către Compartimentul Arhivă;
10. asigură secretariatul Comisiei de Monitorizare SCIM, în calitate de secretar al Comisiei;
11. asigură secretariatul Comitetului Director al ICR și secretariatul Consiliului de Conducere al ICR;
12. asigură primirea în audienţă a persoanelor care solicită audiențe;
13. elaborează proceduri pentru activitatea proprie;
14. îndeplineşte, în strânsă legătură cu atribuțiile de serviciu, alte sarcini trasate de președintele Institutului, de cei doi vicepreședinți și de secretarul general și de secretarul general adjunct;
15. colaborează cu celelalte structuri organizatorice din cadrul Institutului, în vederea realizării obiectivelor propuse şi pentru îndeplinirea atribuţiilor specifice;
16. respectă atât procedurile de sistem, cât și procedurile operaționale aprobate la nivelul Institutului Cultural Român;
17. participă în mod activ la implementarea dispozițiilor legale prevăzute de Codul intern managerial al entităților publice;
18. asigură și răspunde de respectarea procedurilor de sistem și a procedurilor operaționale, aprobate la nivelul Institutului Cultural Român.
Bibliografie şi tematică:
a) Legea nr. 356 din 11 iulie 2003 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Institutului Cultural Român, republicată (https://www.icr.ro/pagini/legea-privind-infiintarea-icr);
b) Hotărârea nr. 492/2004 privind organizarea şi funcţionarea institutelor culturale româneşti din străinătate prin reorganizarea centrelor culturale din străinătate, precum şi înfiinţarea unor institute noi, consolidată;
c) Ordinul Secretariatului General al Guvernului nr. 600 din 20 aprilie 2018 privind aprobarea Codului controlului intern managerial al entităților publice, în vigoare de la data de 7 mai 2018;
d) Strategia Institutului Cultural Român pentru perioada 2022-2026 (https://www.icr.ro/pagini/strategia-institutului-cultural-roman-2022-2026);
e) Regulamentul de organizare și funcționare al Institutului Cultural Român (https://www.icr.ro/uploads/files/rof-icr-2024.pdf);
f) Codul de etică și conduită profesională al Institutului Cultural Român, aprobat prin Ordinul Președintelui nr. 227/06.07.2022 (https://www.icr.ro/uploads/files/codul-de-etica-si-conduita-profesionala-al-institutului-cultural-roman.pdf).
Condiții specifice:
- Expert gradul IA(1 post), studii superioare, în cadrulCompartimentului Achiziții Publice - Serviciul Achiziții, Administrativ și Registratură Generală – Direcția Generală Economică, Achiziții Publice și Administrativă
a) Studii superioare de lungă durată la o instituţie de învăţământ superior din ţară sau din străinătate, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă, recunoscută de Ministerul Educaţiei Naționale în domeniile fundamentale științe sociale, ramura de știință - științe juridice, științe administrative, științe economice, conform Nomenclatorului domeniilor și al specializărilor/ programelor de studii universitare;
b) Să deţină certificat de Expert Achiziţii Publice eliberat de către Ministerul Muncii și Solidarității Sociale şi de către Ministerul Educaţiei, însoțit de documentul descriptiv al competențelor dobândite;
c) Vechime în specialitatea studiilor absolvite: minim 2 ani.
Atribuțiile postului:
a) Asigură comunicarea către șeful ierarhic superior, cât și către coordonatorul CAP, prin orice mijloc de comunicare, apariția unor situații dificile sau de criză și face propuneri de rezolvare a acestora, colaborează cu celelalte compartimente/birouri/servicii/direcții ale instituției în scopul realizării obiectivelor acesteia, respectând scara ierarhică din sfera relațională internă, respectiv sfera relaționară externă, în limita scopului postului și atribuțiilor aferente acestuia;
b) Are calitatea de persoană responsabilă cu precădere pentru aplicarea procedurii de negociere fără publicare prealabilă, dar și a celorlalte achiziții directe și/sau proceduri de atribuire care i se încredințează și devine președinte al Comisiei de evaluare a ofertelor/negociere ale acestor proceduri de achiziție publică, cu drept de reprezentare și fără drept de vot, alături de cel puțin un membru aparținând departamentelor beneficiare;
c) Înștiințează Agenția Națională pentru Achiziții Publice (ANAP), în vederea urmăririi și verificării procesului de achiziție publică, când legislația o impune;
d) Întocmește și înregistrează Referatul privind propunerea componenței comisiei de evaluare sau negociere, după consultarea structurilor organizatorice din care fac parte persoanele propuse, cât și Ordinul de constituire a comisiei;
e) Organizează și efectuează toate etapele și operațiunile necesare demarării și derulării procedurilor de atribuire a contractelor și/sau acordurilor cadru, pentru care este aplicabilă legislația în materia achizițiilor publice din sfera de competență, pe baza caietelor de sarcini/specificațiilor tehnice și a justificării valorii estimate, primite din partea structurilor beneficiare care solicită achiziția, elaborând documentația de atribuire, documentele suport și toate documentele prevăzute de lege și procedurile operaționale interne, cu respectarea termenelor legale, până la atribuirea contractului/acordului cadru, realizarea comunicărilor, transmiterea anunțului de atribuire și întocmirea, înregistrarea și transmiterea, respectiv publicarea în SEAP a documentului constatator în baza informațiilor transmise de către compartimentele de specialitate care au solicitat achiziția si au urmărit derularea contractelor, cu privire la modul de îndeplinire a clauzelor contractuale;
f) Elaborează, în situațiile prevăzute de lege, strategia de contractare necesară în cadrul procedurilor de atribuire pe baza informațiilor furnizate de către structurile organizatorice solicitante și care au participat la întocmirea specificațiilor tehnice/caietului de sarcini, o înainteza spre avizare CFPP, apoi spre aprobare pe cale ierarhică;
g) Elaborează, împreună cu structura organizatorică care a redactat caietul de sarcini/solicitat achiziția, răspunsurile la solicitările de clarificări sosite din partea operatorilor economici, și asigură postarea acestora în Sistemul Informatic Colaborativ pentru mediu performant de desfășurare al achizițiilor publice (SICAP)-SEAP;
h) Efectuează achizițiile directe care i-au fost repartizate, online/offline, în condițiile legii și ale procedurii operaționale interne, pentru aprovizionarea cu bunuri/servicii/lucrări necesare desfășurării activității instituției, în baza referatelor de necesitate aprobate și a notelor aferente acestora, după caz, întocmite de structurile de specialitate beneficiare; notifică în SEAP achizițiile offline, în termenele prevăzute de legislația în materie, în vigoare;
i) Generează, trimestiral, în SEAP notificările centralizate pentru achiziții directe;
j) Întocmește invitațiile de participare la ofertare pentru a fi postate ca anunțuri publicitare în secțiunea dedicată a SEAP/website-ului propriu pentru achizițiile directe complexe sau cele ce presupun achiziția de servicii din categoria celor incluse în anexa 2 a Legii nr. 98/2016 privnd achizițiile publice;
k) Întocmește contractul/comanda și transmite copia contractului/comenzii către Serviciul Financiar Contabilitate, cât și structurii organizatorice care a solicitat achiziția, în vederea urmăririi derulării contractului și a modului de implementare, primește informarea justificată cu privire la eventualele modificări intervenite în execuţia contractelor/acordurilor cadru, care cuprinde cauza, motivele şi oportunitatea modificărilor propuse, publică anunţul privind modificarea contractului prin intermediul SEAP;
l) Constituie și păstrează dosarul achiziției publice pentru procedurile la care a fost responsabil cu achiziția pentru a fi arhivate, cu respectarea legislației în vigoare, prin grija responsabilului cu arhivarea din cadrul biroului;
m) Înregistrează contractele de achiziție publică pentru care a avut calitate de responsabil cu achiziția, în ordine cronologică și sistematică, completând Registrul de evidență a contractelor;
n) Întocmește trimestrial centralizatorul achizițiilor publice pentru contractele cu valoare totală de peste 5.000 Euro cu TVA și asigură publicitatea acestuia pe site-ul ICR prin grija SPC; elaborează analize, situații și alte documente la solicitarea șefului ierarhic superior;
o) Elaborează şi, după caz, actualizează strategia anuală a achizițiilor publice dacă valoarea cheltuielilor de capital ale Institutului impune această obligație, astfel cum prevăd Normele Metodologice din 2016 de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achiziţie publică/acordului-cadru din Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice;
p) Își însuşeşte modificările care apar în legislaţia achiziţiilor publice;
r) Elaborează/revizuiește procedurile operaționale interne care i-au fost repartizate, conform legislației în vigoare în domeniul achizițiilor publice;
s) Îndeplinește, în limita scopului principal al postului, orice alte sarcini atribuite de organele ierarhic superioare, în conformitate cu actele normative în vigoare și cu Regulamentul de Organizare și Funcționare al I.C.R.
Bibliografie şi tematică:
a) Legea 356/2003 privind înființarea, organizarea,și funcționarea Institutului Cultural Român
b) Ordonanţă de urgenţă 57/2019 (Codul Administrativ) - (CAPITOLUL III Drepturi şi obligaţii ale personalului contractual din administraţia publică, precum şi răspunderea acestuia);
c) Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice;
d) Normele metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achiziţie publică/acordului-cadru din Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice din 02.06.2016, parte integrantă din Hotărârea nr. 395/2016;
e) Legea nr. 101/2016 privind remediile şi căile de atac în materie de atribuire a contractelor de achiziţie publică, a contractelor sectoriale şi a contractelor de concesiune de lucrări şi concesiune de servicii, precum şi pentru organizarea şi funcţionarea Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor;
f) Instrucțiunea ANAP nr. 1/2021 privind modificarea contractului de achiziție publică/contractului de achiziție sectorială/acordului-cadru;
g) Normele metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 46/2018 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Oficiului Naţional pentru Achiziţii Centralizate, din 27.02.2019;
h) Ordonanţa de urgenţă nr. 98/2017 privind funcţia de control ex ante al procesului de atribuire a contractelor/acordurilor-cadru de achiziţie publică, a contractelor/acordurilor-cadru sectoriale şi a contractelor de concesiune de lucrări şi concesiune de servicii.
Condițiispecifice:
- Referent treapta IA,cu atribuții de electrician I,studii medii, în cadrulServiciul Achiziții, Administrativ și Registratură Generală – Direcția Generală Economică, Achiziții Publice și Administrativă
a) studii liceale, profil tehnic, absolvite cu diplomă de bacalaureat la o o instituţie de învăţământ autorizată de Ministerul Educației Naționale;
b) adeverință de electrician autorizat ANRE, gradul și tipul: IIB;
c) vechime în specialitatea studiilor absolvite: minim 2 ani.
Atribuțiile postului:
a) Asigură comunicarea către șeful ierarhic superior, șef serviciu SAARG, prin orice mijloc de comunicare, apariția unor situații dificile sau de criză și face propuneri de rezolvare a acestora, colaborează cu celelalte structuri ale instituției în scopul realizării obiectivelor acesteia, respectând scara ierarhică din sfera relațională internă, respectiv sfera relaționară externă, în limita scopului postului și atribuțiilor aferente acestuia;
b) Asigură, în mod direct și nemijlocit, activitatea administrativă în calitate de electrician, pentru care are calificare și în acest sens:
- Montează, întreține și depanează instalații electrice de joasă tensiune în cladirea ICR din Aleea Alexandru, nr. 38 și anume: întrerupatoare, prize, relee și circuite de siguranță, corpuri de iluminat, panouri luminoase de avertizare în caz de urgență, tablouri electrice și alte sisteme;
- Înlocuiește consumatori electrici defecți sau depașiti moral (becuri, tuburi fluorescente, tuburi LED, panouri de iluminat căile de evacuare pentru situațiile de urgentă);
- Execută cablaje și conexiuni între diferite surse de alimentare și consumatori, folosind schemele electrice întocmite de proiectanți autorizați și respectând planurile clădirii;
- Depanează componentele electrice ale produselor electrocasnice aflate în utilizarea ICR (aspiratoare, frigidere, etc);
- Preia de la magazioner produsele și materialele electrice destinate lucrărilor efectuate în regie proprie pentru întreținerea și depanarea instalațiilor electrice;
- Ține evidența consumurilor de materiale electrice și propune șefului SAARG achiziționarea de materiale electrice pentru lucrari în regie proprie;
- Ține evidența, lunar, pentru consumurile de energie electrică făcute la ambele sedii ICR;
- Propune soluții de optimizare și reducere a consumurilor de energie electrică pentru sediile ICR;
- Utilizează în mod rațional și pastrează în bune condiții ustensilele pe care le are în dotare pentru utilizare în vederea susținerii activității de electrician (aparate de masură, scule și truse electrician);
- Supraveghează permanent instalațiile de energie electrică și, în cazul unor avarii, întrerupe alimentarea cu aceste utilități;
- Elaborează pe nivelul său de competență ,,Note tehnice de constatare" cu privire la identificarea unor defecțiuni aparute și identificate la instalația de alimentare cu energie electrica ce deservește imobilul I.C.R din str. Aleea Alexandru, nr. 38, întocmește referate de necesitate pentru achiziționarea bunurilor și materialelor necesare domeniului său de activitate
c) Supraveghează, în cazul unor lucrări complexe efectuate de terți, pentru întretinerea instalației electrice a institutului sau a altor lucrări la imobil, în vederea efectuării acestor lucrări conform standardelor de calitate solicitate de I.C.R prin contract sau comandă;
d)Propune, la solicitarea expresă a șefului ierarhic soluții tehnice sau de altă natură pentru îndeplinirea în parametrii optimi a sarcinilor pe care le are în activitatea proprie sau a echipei din care face parte
e) Participă la derularea activitaților de protocol și reprezentare, susținute cu prilejul evenimentelor culturale organizate la sediile ICR și în acest sens:
- Asigură alimentarea cu energie electrică a consumatorilor electrici utilizați pentru desfașurarea evenimentului (video proiector, console sunet, console spoturi luminoase și proiectoare lumini)
- Supraveghează respectarea folosirii sarcinii electrice, astfel încat sa nu se depășesca capacitatea de putere electrică a instalației cu care este dotată clădirea;
- Supraveghează folosirea sălilor pentru evenimente culturale sau pentru reprezentare și protocol, conform destinației acestora și totodată supraveghează fluxul participării la eveniment, în vederea limitării numărului acestora la maxim admis;
- Supraveghează, pe timpul derulării evenimentului, respectarea regulamentelor emise împotriva fumatului în interiorul I.C.R;
f) Supraveghează rețeaua de telefonie fixă din ICR în vederea funcționării acesteia fără sincope și în acest sens întreprinde activitate de înlocuire (cuplare - decuplare) a aparatelor de telefonie fixă defecte;
g) Supravechează funcționarea centralelor termice ale Institutului, ține evidența reviziilor și solicită prin referatul de vecesitate efectuarea lucrărilor și reviziilor necesare funcționării centralelor în conformitate cu prevederile legale în domeniu, în vigoare;
h) Este responsabil cu evacuarea, întreruperea alimentării cu energie electrică de la tabloul electric, a gazelor, stingerea incendiului cu mijloacele tehnice din dotare (stingătoare, hidranți), în calitate de servant din echipa de internenție ce acționează la etajul clădirii, sediu administrativ al Institutului;
i) Este membru în comisiile de recepție a produselor/serviciilor/lucrărilor contractate în care SAARG este structură beneficiară, respectiv în comisiile constituite în procesul de scotere din uz a unor mijloace fixe, obiecte de inventar și pentru declasarea bunurilor materiale, respectiv casarea acestora, la propunerea gestionarului sau a comisiei de inventariere, în limita competențelor postului;
j) Participă la toate instructajele S.S.M și respecta întocmai regulamentele emise în acest domeniu de I.C.R.
k) Comunică de urgență, superiorului ierarhic, prin orice mijloc de comunicare, apariția unor situații dificile sau de criză;
l) Propune, la solicitarea expresă a șefului ierarhic soluții tehnice sau de alta natură pentru îndeplinirea în parametrii optimi a sarcinilor pe care le are în activitatea proprie sau a echipei din care face parte;
m) Respectă atat procedurile de sistem, cat și procedurile operaționale aprobate Ia nivelul Institutului Cultural Roman;
n) Face parte din echipa de intervenție în domeniul PSI la nivelul ICR;
o) Colaborează cu celelalte structuri organizatorice din cadrul Institutului, în vederea îndeplinirii sarcinilor de serviciu primite conform atribuțiilor specifice postului;
p) Îndeplinește, în limita scopului principal al postului, orice alte sarcini atribuite de superiorul ierarhic, în conformitate cu actele normative în vigoare și cu Regulamentul de Organizare și Funcționare al I.C.R.
Bibliografie şi tematică:
a) Legea nr. 356/2003 privind înființarea, organizarea și funcționarea Institutului Cultural Român;
b) Legea nr. 319/2006 privind siguranța și securitatea în muncă (Capitolul IV);
c) Legea nr. 422/2001 privind protejarea monumentelor istorice (Titlul II, capitolul I, capitolul III);
d) Ordonanţă de urgenţă nr. 57/2019 (Codul Administrativ) - (CAPITOLUL III Drepturi şi obligaţii ale personalului contractual din administraţia publică, precum şi răspunderea acestuia);
e) Normativ tehnic I 7 – 2011 pentru proiectarea, execuția și exploatarea instalațiilor electrice aferente clădirilor, Ordin MDRT nr. 2741/2011, cu modificările și completările ulterioare.
Informații suplimentare se pot obține la Compartimentul Resurse Umane la numărul de telefon 0317 100 627 și 0317 100 646 zilnic, de luni până vineri, în intervalul orar 10.00 – 14.00.
***Anunţul este afişat la avizierul instituției și postat pe site-ul www.icr.ro, la secţiunea „Informări”.
Adeverinta vechime cf anexa nr. 3 la HG 1336 din 08.11.2022 Declaratie pe propia raspundere privind lipsa antecedentelor Formular inscriere Anunt concurs