Joi, 24 iulie 2014, BUCHAREST BIENNALE 6 - Bienala internațională de artă contemporană - curatoriată de Gergő Horváth, sub titlul „Aprehensiune. Înțelegând prin frica de a înțelege”, s-a închis după mai bine de 8 săptămâni, pe durata căreia s-a bucurat de un succes fără precedent pentru un eveniment de artă contemporană în România.
Bucharest Biennale a câștigat in decursul ultimilor ani o reputație internațională, iar ultima ediție a exprimat potențialul de creștere a acestei forme de întâlnire artistică.
BB6 a fost compus din expoziția principală curatoriată de Gergő Horváth (n. 1993) cu 19 artiști participanți, venind din 12 țări, cu 22 lucrări, și 9 dintre lucrări produse special pentru bienală. BB6 a avut mai mult de 20 de evenimente paralele și 5 evenimente conexe.
BB6 a avut loc în 5 locații și a intervenit direct în structura orașului.
Procesul de selecție și cercetare, precum și pregătirea textelor teoretice a durat aproape 2 ani, procesul curatorial fiind cel mai scurt dintre toate edițiile datorită problemelor de organizare generate de mecanismele relaționale din România.
Vârsta medie a echipei BB6 a fost 22,5 ani, fiind alcătuită de 4 angajați și 17 voluntari și stagiari.
În cadrul BB6, curatorul a generat „Expose Practice”, o serie de prelegeri săptămânale în care artiștii participanți din Bucharest Biennale 6 au fost invitați să discute despre practica lor, metodele de cercetare și gândire într-un cadru informal.
Bienala a atras atenția presei la fel ca ediția trecută. Așadar, la conferința de presă de la deschidere au participat peste 500 de profesioniști și agenți ai presei, atât locali, cât și internaționali. Bienala a apărut în peste 100 de publicații, agenții de presă, stații radio/TV și bloguri, precum ProTv, Frieze, FlashArt, International Herald Tribune, Euronews, The Art Newspaper, The Guardian, Die Tageszeitung, The Harper's Bazaar, Reforma, The Economist, Elle, Cabinet, TVR 1, Digi 24, Adevărul, Gandul, Vice, Zeppelin, Biz, Sculpture, ArtDaily, Cariere, EyeContact și multe altele. Peste 20 de interviuri cu curatorul BB6 au fost publicate în ultimele luni.
BB6 a avut aproximativ 27.000 de vizitatori și a fost prima ediție cu intrare pe bază de bilet. Peste 5.000 de persoane au vizitat BB6 în zilele deschiderii și în timpul Noapții Albe a Galeriilor.
BB6 a fost prima organizație culturală din România care a beneficiat de Google Ad Grants, iar pagina web al BB6 a ajuns la mai mult de 2.2 milioane de impressions. Postările de pe paginele de FB au ajuns la mai mult de 800.000 de persoane, incluzând postările promoționale.
2 milioane de servețele cu logo-ul BB6 au fost tipărite și servite cu cafeaua Illy Expresso în toată țara.
PAVILION - journal for politics and culture - a publicat un număr special editat de Gergő Horváth, având în total 208 pagini și conținând texte de teoreticieni cunoscuți precum, Chantal Mouffe, Gergő Horváth, Florian Göttke, David Goldenberg, Răzvan Ion, George Prochnik, Cătălin Avramescu, Jörg Heiser, Alexandru Senciuc.
Pagina web a bienalei, paginile asociate și newsletter-ul au avut peste 390.000 de vizionări din 81 de țări, înainte și în cursul evenimentului.
Bugetul BB6 a fost cel mai mic din istoria BB, ceea ce o face probabil cea mai subfinanțată bienală din lume.
BB6 a avut ca partener strategic UniCredit Țiriac Bank. Partenerul instituțional principal a fost Institutul Cultural Român. BB6 a fost de asemenea susținut de Universitatea Națională de Arte București, Uniunea Artiștilor Plastici, Institutul de Cercetări Politice și Muzeul Țăranului Român.
Printre instituțiile internaționale care au contribuit la finanțarea BB6 au fost BAM Belgia, OCA Norvegia, Forumul Cultural Austriac.
Curatorul BUCHAREST BIENNALE 7, care va avea loc între 26 mai - 17 iulie 2016, a fost deja ales de către Bucharest Biennale International Advisory Board la ultima întâlnire din Berlin și va fi anunțat în curând.
Pentru imagini cu lucrările din BB6 puteți accesa:
www.bucharestbiennale.org/BB6_images.zip
www.bucharestbiennale.org
www.facebook.com/bucharestbiennial
www.instagram.com/bucharestbiennale