- 29 May 2023
- Etichete Icr londra Raluca radulescu Legende Manuscrise medievale Romani inspirati
La invitația ICR Londra, prof. univ. dr. Raluca Rădulescu va susține prelegerea cu tema „Legende în manuscrise medievale engleze: mica nobilime și discursul politic 1300-1500” marți, 30 mai 2023, ora 19:00, la sediul reprezentanței. Este cel de-al treilea eveniment din ciclul „Români inspirați – Inspirații românești în Albion“, serie de întâlniri cu personalități românești în Marea Britanie.
Prof. univ. dr. Raluca Rădulescu este profesor de literatură engleză medievală și director fondator al Centrului de Studii Arturiene de la Universitatea Bangor, Țara Galilor. Absolventă a Universității Victoria din Manchester (MPhil și PhD) și a Universității din Bucuresti (BA), a predat ca asistent și lector la Universitatea din Manchester, Trinity College Dublin, și la Universitatea „François Rabelais“, Tours. Este Fellow al Learned Society of Wales, echivalentul Academiei Britanice, al Royal Historical Society și al English Association, și vicepreședintă a Societății Internaționale de Studii Arturiene, care reunește peste o mie de membri din toate țările lumii, fiind și fondatoare a noii reviste de specialitate a aceleiași asociații. A beneficiat de numeroase programe de fellowship, printre care: Maison des Sciences de lʼHomme, EHESS, Paris; Andrew Mellon, Huntington Library, California; Laboratoire de Médiévistique Occidentale de Paris, Conseil National de Recherche Scientifique (CNRS), Sorbona.
De asemenea, este autoare a două monografii (The Gentry Context for Maloryʼs Morte Darthur, Cambridge, 2003; Romance and Its Contexts in Late Medieval England: Politics, Piety and Penitence, Cambridge, 2013) și autor/coordonator a numeroase volume de eseuri, printre care Gentry Culture in Late Medieval England (Manchester, 2006); Genealogical Chronicles in Late Medieval Britain and France (Brepols, 2009); Marqueures dʼidentité dans la société médiévale (Brepols, 2014); Insular Books: Medieval Manuscript Miscellanies in Late Britain (Oxford University Press si British Academy, 2015).