INSTITUTUL CULTURAL ROMAN DE LA MADRID a organizat in capitala Spaniei, în perioada 7 - 9 martie 2008, trei spectacole de exceptie cu baletul Giselle. Pe scena de la Teatro de Madrid au evoluat Alina Cojocaru, prim-balerina a Teatrului Regal Covent Garden de la Londra, partenerul sau, Johan Kobborg si Baletul National al Operei Bucuresti. Spectacolele s-au desfasurat cu casa inchisa, iar publicul madrilen a ovationat la scena deschisa evolutia celor 37 de balerini.
Dupa premiera, Alina Cojocaru a facut cateva declaratii pentru ICR Madrid.
Despre spectacolele de la Teatro de Madrid:
"Am avut parte de o atmosfera foarte frumoasa, o legatura foarte buna cu publicul si m-am simtit foarte bine alaturi de partenerul meu si de balerinii romani de la Opera Nationala din Bucuresti. A fost chiar un moment magic pentru mine si se pare ca publicul madrilen a simtit la fel. Profesionalismul, experienta si pasiunea pot aduce o colaborare foarte buna, asa cum a fost aceasta, cu Opera, alaturi de care am repetat doar cateva ore, in pre-ziua premierei de la Madrid; a fost o adevarata munca de echipa."
Despre cariera sa:
"Sunt intr-un moment al carierei mele in care ma pot relaxa si ma pot bucura de prezenta pe scena, incercand, in acelasi timp sa imi imbunatatesc performantele ca balerina, incerc sa ma bucur cat mai mult de ceea ce fac."
Despre Giselle:
"Giselle a reprezentat pentru mine o provocare, pentru ca este o piesa veche, s-a jucat mult, oamenii aveau deja o idee despre cum ar fi trebui sa arate; important este sa aduci un aer proaspat, ceva nou, sa faci piesa interesanta pentru publicul din zilele noastre."
Despre balet:
"Ca artist, iti fixezi intotdeauna teluri pe care incerci sa le atingi si nu stii niciodata daca ai reusit, asa ca in permanenta incerci sa ajungi acolo, ceea ce este minunat. (…) Toata munca pe care o depui te aduce la un moment dat intr-un punct infricosator, vulnerabil, in care te deschizi total publicului, ii arati cum esti in acel moment. Peste cativa ani vei arata altceva, pentru ca vei fi altfel. (…) Cand intru pe scena uit ca sunt la Londra, Madrid sau Bucuresti, este locul magic unde arta pe care o fac prinde viata si toate persoanele din jurul meu vorbesc aceeasi limba a dansului si toata lumea incearca sa aduca la viata, cu aceeasi pasiune, spectacolul la care lucram."