(actualizare - noiembrie 2013) Urmare a schimbării cadrului legislativ prin publicarea în Monitorul Oficial, la data de 4 iunie 2013, a modificărilor aduse Legii nr. 356/2003, „numirea și revocarea directorilor și a directorilor adjuncți se fac la propunerea președintelui Institutului și cu avizul comun al Comisiei pentru cultură și media și al Comisiei pentru politică externă ale Senatului, prin ordin comun al ministrului afacerilor externe, al ministrului culturii și al președintelui Institutului, pentru un mandat de 4 ani, cu posibilitatea reînnoirii pentru încă un mandat; (…).”
În consecință, procedurile de numire au fost reluate după publicarea în Monitorul Oficial a formei revizuite a legii, în conformitate cu noile prevederi, procedurile, precum și propunerile anterioare, fiind anulate.
(actualizare - septembrie 2013) Întrucât procedura derulată pentru ocuparea unor posturi de directori, directori adjuncţi şi referenți la institutele culturale românești din străinătate nu a întrunit, din punct de vedere legal, condițiile necesare pentru a permite angajarea persoanelor selectate, concursul nu este valabil.
Regretăm orice neajuns cauzat de această situație.
REZULTATE FINALE
Rezultatele concursului pentru ocuparea posturilor vacante de director și directori adjuncți, în vederea trimiterii lor către comisiile reunite ale Senatului:
Românu Cătălina - admis
Voitovici Roxana Monica - admis
Rezultatele pentru ocuparea posturilor vacante de referenți:
Turcan Nicușor - admis
Aslan Margareta - admis
Suliman Şeila - admis
Panican Alexandra Oana - admis
Iacob Daniela Roxana Cristina - admis
Ionescu Cătălin Alexandru - admis
(actualizare 25 aprilie 2013) Rezultatele contestațiilor
Comisia pentru soluționarea contestațiilor despuse în cadrul concursului de selecție pentru ocuparea posturilor vacante de director, directori adjuncți și referenți, din cadrul Institutelor Culturale Românești din Străinătate, a analizat contestațiile depuse în urma publicării rezultatelor concursului și a stabilit următoarele:
1. Alexandru Boureanu – respins;
2. Saviana Diamandi – respins;
3. Mălina Iulia Duță – respins;
4. Ilie Mașala – respins.
Cele patru contestații au fost respinse ca fiind neîntemeiate, deoarece nu au prezentat argumente obiective, în conformitate cu regulamentul de desfășurarea a concursului. Candidații care au depus contestație vor primi personal informații cu privire la motivele pentru care au fost respinși.
Comisia pentru soluționarea contestațiilor
***
(actualizare 19 aprilie 2013) Rezultatele selecției de dosare pentru posturile vacante de director, directori adjuncți și referenți
Comisia de examinare a dosarelor pentru ocuparea posturilor vacante de director, directori adjuncți și referenți, din cadrul Institutelor Culturale Românești din Străinătate anunță:
•Rezultatele selecției de dosare pentru posturile vacante de director și directori adjuncți, în vederea trimiterii lor către comisiile reunite ale Senatului:
Diamandi Saviana - respins
Românu Cătălina - admis
Voitovici Roxana Monica - admis
Boureanu Alexandru - respins
•Rezultatele selecției de dosare pentru ocuparea posturilor vacante de referenți:
Moraru Alexandru - respins
Turcan Nicușor - admis
Aslan Margareta - admis
Suliman Şeila - admis
Boşcan-Altin Liliana Elena - respins
Ciuc Livia - respins
Florea Mihai Iulian - respins
Panican Alexandra Oana - admis
Iacob Daniela Roxana Cristina - admis
Ionescu Cătălin Alexandru - admis
***
(actualizare 12 aprilie 2013) Comisia de examinare a dosarelor pentru ocuparea posturilor vacante de directori, directori adjuncți și referenți din cadrul Institutelor Culturale Românești din Străinătate anunță ca eligibili pentru etapa interviului următorii candidații:
Programare interviu:
Pentru postul de Director ICR Viena • Diamandi Saviana 10.00-10.15
• Românu Cătălina 10.15-10.30
Pentru postul de Director adjunct ICR Varsovia• Voitovici Roxana Monica 10.30-10.45
Pentru postul de Director adjunct ICR Londra• Boureanu Alexandru 10.45-11.00
Pentru postul de referent la ICR New York• Moraru Alexandru 12.00-12.15
• Turcan Nicușor 12.15-12.30
Pentru postul de referent la ICR Istanbul (2 posturi)• Aslan Margareta 12.30-12.45
• Suliman Şeila 12.45-13.00
• Boşcan-Altin Liliana Elena 13.00-13.15
Pentru postul de referent la ICR Viena• Ciuc Livia 13.15-13.30
• Florea Mihai Iulian 13.30-13.45
• Panican Alexandra Oana 13.45-14.00
Pentru postul de referent la ICR Londra (2 posturi)• Iacob Daniela Roxana Cristina 14.00-14.15
• Ionescu Cătălin Alexandru 14.15-14.30
Interviurile vor avea loc în data de 18.04.2012, la sediul ICR din Aleea Alexandru nr. 38, București.
(actualizare 4 aprilie 2013) Comisia pentru soluţionarea contestaţiilor depuse cu privire la desfășurarea concursului de selecție pentru ocuparea unor posturi la Institutele Culturale Române din Străinătate, informează:
Întrunită la data de 03.04.2013, Comisia a admis contestația doamnei Miu Ioana Mădălina - nr. ȋnregistrare: 3941/1.04.2013 și solicită comisiei abilitate să ia act de dosarul său și să îl includă în etapa următoare de selecție.Comisia pentru soluţionarea contestaţiilor
***
(actualizare 29 martie 2013) Rezultatele selecției dosarelor pentru ocuparea unor posturi la Institutele Culturale Române din Străinătate
Comisia de examinare a candidaților pentru ocuparea posturilor vacante de directori și directori adjuncți și pentru selecția de dosare în vederea evaluării comune ICR-MAE pentru posturile vacante de referenți în cadrul Institutelor Culturale Românești din Străinătate s-a întrunit, iar, în urma analizei tehnice a conformității documentelor cu cerințele anunțate, sunt comunicate următoarele rezultate:
1. Aslan Margareta 3468/22.03.2013 ADMIS
2. Badea Florian 3396/21.03.2013 ADMIS
3. Badea Florian 3397/21.03.2013 ADMIS
4. Boşcan-Altin Liliana Elena 3155/18.03.2013 ADMIS
5. Boureanu Alexandru 3537/25.03.2013 ADMIS
6. Buduca Ioan 3465/22.03.2013 ADMIS
7. Burtea Madalina 3543/25.03.2013 ADMIS
8. Ciuc Livia 3545/25.03.2013 ADMIS
9. Ciuc Livia 3544/25.03.2013 ADMIS
10. Damian Gabriela 3568/25.03.2013 ADMIS
11. David Raluca Alexandra 3469/22.03.2013 ADMIS
12. Diamandi Saviana 3616/25.03.2013 ADMIS
13. Duţă Mădălina Iulia 3472/22.03.3013 ADMIS
14. Florea Mihai Iulian 3569/25.03.2013 ADMIS
15. Gheorghe Mihai Daniel 3565/25.03.2013 ADMIS
16. Iacob Daniela Roxana Cristina 3481/22.03.2013 ADMIS
17. Ionescu Alexandru Catalin 3597/25.03.2013 ADMIS
18. Ionescu Alexandru Catalin 3598/25.03.2013 ADMIS
19. Ionescu-Ballo Bianca 3408/21.03.2013 ADMIS
20. Jerca Flavia 3554/25.03.2013 ADMIS
21. Jones Elena Cristina 2844/12.03.2013 ADMIS
22. Marc Razvan Gheorghe 3122/15.03.2013 RESPINS
23. Maşala Ilie 3617/25.03.2013 ADMIS
24. Maşala Ilie 3618/25.03.2013 ADMIS
25. Matei Edward 3538/25.03.2013 ADMIS
26. Mazilu Mihaela 3461/22.03.2013 RESPINS
27. Mitu Bianca Marina 3487/25.03.2013 ADMIS
28. Mitu Bianca Marina 3488/25.03.2013 ADMIS
29. Miu Ioana Mădălina 3407/21.03.2013 RESPINS
30. Moraru Alexandru 3337/20.03.2013 ADMIS
31. Moraru Alexandru 3338/20.03.2013 ADMIS
32. Nistor Elena 3570/25.03.2013 ADMIS
33. Nita Bogdan 3661/26.03.2013 ADMIS
34. Nitulescu Maria 3620/25.03.2013 RESPINS
35. Nitulescu Maria 3622/25.03.2013 ADMIS
36. Nitulescu Maria 3623/25.03.2013 ADMIS
37. Oprisan Roxana 3526/25.03.2013 ADMIS
38. Pacurar Bogdan Nicolae 3542/25.03.2013 RESPINS
39. Pacurar Bogdan Nicolae 3540/25.03.2013 RESPINS
40. Pacurar Bogdan Nicolae 3541/25.03.2013 RESPINS
41. Pacurar Bogdan Nicolae 3539/25.03.2013 RESPINS
42. Panican Alexandra Oana 3243/19.03.2013 ADMIS
43. Radulescu Ana Maria Denise 3581/25.03.2013 ADMIS
44. Românu Cătălina 3245/19.03.2013 ADMIS
45. Serbanescu Bogdan 3259/19.03.2013 RESPINS
46. Solomon Violeta Hortensia 3466/22.03.2013 ADMIS
47 Solomon Violeta Hortensia 3467/22.03.2013 ADMIS
48. Şomăcescu Simona 3094/15.03.2013 ADMIS
49. Suliman Şeila 3278/19.03.2013 ADMIS
50. Tataru Ovidiu 3552/25.03.2013 ADMIS
51. Tataru Ovidiu 3553/25.03.2013 ADMIS
52. Turcan Nicusor 3528/25.03.2013 ADMIS
53. Turcan Nicusor 3529/25.03.2013 ADMIS
54. Turcan Nicusor 3530/25.03.2013 ADMIS
55. Velicu Daniel 3615/25.03.2013 ADMIS
56. Voitovici Roxana Monica 3412/21.03.2013 ADMIS
57. Zamfir Costin Mircea 3490/22.03.2013 ADMIS
Rezultatele pot fi consultate și în documentul atașat.
***
În perioada 22 februarie – 25 aprilie 2013, se desfăşoară concursul de selecţie pentru ocuparea următoarelor posturi:
Director ICR Viena
Director adjunct ICR Londra
Director adjunct ICR Varşovia
Referent ICR New York
Referent ICR Istanbul (2 posturi)
Referent ICR Viena
Referent ICR Londra (2 posturi)
Conform Legii de înfiinţare a Institutului Cultural Român, Legea Nr. 356 din 11 iulie 2003, „Art. 17 Aliniat (2) Structura organizatorică şi regulamentul de organizare şi funcţionare ale institutelor culturale româneşti din străinătate se stabilesc, la propunerea Institutului, prin ordin comun al ministrului Afacerilor Externe, ministrului Culturii şi Cultelor şi preşedintelui Institutului; Art. 18 Aliniat (3) Numirea directorilor şi a directorilor adjuncţi se face, la propunerea preşedintelui Institutului, prin ordin comun al ministrului Afacerilor Externe, ministrului Culturii şi cultelor şi al preşedintelui Institutului, pentru un mandat de 4 ani, cu posibilitatea reînnoirii pentru încă un mandat; directorul Academiei di Romania din Roma şi cel al Institutului Cultural Român şi de Cercetare Umanistică de la Veneţia sunt numiţi la propunerea preşedintelui Academiei Române. Art. 20 Aliniat (1) Pe perioada misiunii permanente în străinătate personalul de specialitate al institutelor culturale româneşti, cu excepţia personalului tehnico-administrativ, beneficiază de drepturile şi se supune obligaţiilor prevăzute în Statutul Corpului diplomatic şi consular al României. Aliniat (2) Personalul institutelor culturale româneşti din străinătate nu poate efectua, de regulă, misiuni permanente în străinătate cu o durată mai mare de 4 ani consecutivi; după fiecare misiune permanentă în străinătate, personalul institutului cultural îşi reia activitatea la locul de muncă anterior”.
Preşedintele Institutului Cultural Român a decis să facă propuneri dintr-un efectiv de candidaţi şi să se organizeze în acest scop concurs de selecţie, astfel încât mai mulţi cetăţeni să aibă şansa de a lucra în diplomaţia culturală.
Pentru toate posturile se organizează concurs de selecţie. Candidaţii vor prezenta dosar de concurs potrivit cerinţelor. Comisia de Concurs poate organiza interviu cu candidaţii aflaţi la egalitate. Criteriile de concurs sunt cele deja anunţate cu ocazia concursului anterior.
Candidaţii la concursul anterior, care nu au fost câştigători, pot reitera dosarul pentru noul concurs.
Posturile aflate la concurs se vacantează potrivit graficului, la încheierea mandatelor. Angajările pe posturi sunt făcute în conformitate cu reglementările în vigoare.
Pentru posturile de director, director adjunct se pot înscrie în competiție toți cetățenii români care cunosc limba țării respective și vorbesc o limbă de circulație internațională (de preferat limba engleză); au o vechime de cel puţin 3 ani într-o funcţie de conducere; au o activitate profesională prestigioasă într-un domeniu intelectual, cultural-artistic, universitar-academic, științific, management public, diplomație; au o experiență edificatoare ca manager cultural (coordonator de proiecte culturale, activitate în cadrul unor instituţii, asociaţii, organizaţii nonguvernamentale, publicații, audiovizual etc.); sunt echidistanți politic, aderă la valorile democrației, pluralismului, au abilități de comunicare; cunosc spațiului cultural din țările-gazdă, implicarea în dezvoltarea relațiilor bilaterale dintre România și acestea şi cunosc legislaţia în vigoare privitoare la înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Institutului Cultural Român, precum şi a Institutelor Culturale Române din străinătate.
Dosarul trebuie să cuprindă:
1. Un Curriculum Vitae actualizat, însoțit de anexe (copii după diplomele de studii, listă de lucrări, portofoliu, copii după alte atestate obținute, premii, cazier judiciar, adeverinţă medicală care atestă starea de sănătate, copie act de identitate);
2. Cerere tip de înscriere, Fişa personală (se iau de la Biroul de Resurse Umane al Institutului Cultural Român sau de pe portalul ICR, secţiunea Resurse Umane);
3. Recomandare de la ultimul loc de muncă;
4. Adeverinţă de salariat de la actualul loc de muncă;
5. Un Proiect de Management pentru Institutul Cultural Român din străinătate, pe o perioadă de un an, cu proiecţia bugetară aferentă. Proiectul de management trebuie să aibă ca principală menire reprezentarea în străinătate a valorilor autentice ale culturii române. Se recomandă evitarea clișeelor, a extravaganțelor, experimentelor neconcludente şi implicarea instituțiilor culturale reprezentative din ţara gazdă (universități, institute de cercetare, academii, edituri de prestigiu, ziare de mare tiraj, canale de radio și televiziune, firme de publicitate și relații publice, reprezentanți ai autorităților administrației publice centrale și locale, comunități românești, asociații și ligi culturale ale românilor din diaspora);
6. O Lucrare în care să prezinte propria strategia culturală în contextul misiunii asumate de Institutul Cultural Român prin Programele Institutului Cultural Român (Nr. 15.457 din 12 octombrie).
Pentru posturile de execuție – referent se pot înscrie în competiție toți cetățenii români care cunosc o limbă de circulație internațională (de preferat limba engleză) şi eventual limba țării respective; au activitate profesională într-un domeniu intelectual, cultural-artistic, universitar-academic, științific, management public, diplomație; au o experiență în managementul proiectelor (coordonator de proiecte culturale, prestație la nivelul unor instituţii, asociaţii, organizații nonguvernamentale cu profil cultural); sunt echidistanți politic, aderă la valorile democrației şi pluralismului, au abilități de comunicare; cunosc spațiul cultural din țările-gazdă și implicarea în dezvoltarea relațiilor bilaterale dintre România și acestea şi cunosc legislaţia în vigoare privitoare la înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Institutului Cultural Român, precum şi a Institutelor Culturale Române din străinătate.
Dosarul trebuie să cuprindă:
1. Un Curriculum Vitae actualizat, însoțit de anexe (copii după diplomele de studii și după caz, listă de lucrări, portofoliu, copii după alte atestate obținute, premii, cazier judiciar, adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate, copie act de identitate);
2. Cerere tip de înscriere, Fişa personală (se iau de la Biroul de Resurse Umane al Institutului Cultural Român sau de pe portalul ICR, secţiunea Resurse Umane);
3. Recomandare de la ultimul loc de muncă;
4. Adeverinţă de salariat de la actualul loc de muncă;
5. O propunere de Proiect Cultural pentru Institutul Cultural Român din străinătate pentru care aplică candidatul.
O persoană poate candida pentru mai multe posturi, dacă îndeplinește criteriile de selecție.
Candidații declarați câștigători vor pleca la post numai după îndeplinirea tuturor procedurilor legale necesare angajării pe perioadă determinată în cadrul Ministerului Afacerilor Externe.
Elemente cuantificabile ale criteriilor de selecție a candidaților înscriși la Concursul pentru ocuparea unor posturi la Institutele Culturale Române din străinătate:
1. Nivelul studiilor (doctorat, master, stagii postuniversitare în țară și în străinătate);
2. Experiența demonstrată în organizarea de proiecte culturale (număr proiecte, grad de complexitate, impact public);
3. Cunoașterea limbilor străine cerute pentru postul pentru care aplică candidatul (cunoaștere probată prin anexarea la dosar a certificatelor doveditoare);
4. Activitatea culturală desfășurată (proiecte și acțiuni finalizate în domeniul predilect de activitate, participare la proiecte de anvergură națională și internațională);
5. Fezabilitatea proiectelor prezentate de candidat, în raport cu direcțiile de acțiune ale institutelor culturale românești din străinătate;
6. Cunoașterea legislației românești și europene în domeniu.
Graficul desfăşurării concursului de selecţie este următorul:
11 martie-25 martie: înscrierea în concursul de selecţie (depunerea de dosare)
26 – 27 – 28 martie: selecție dosare (admis/respins)
29 martie: afișare selecție
1-2 aprilie: depunere contestații
3 aprilie: soluționare contestații
4-11 aprilie: analiza dosarelor (incluzând proiectele)
12 aprilie: anunț rezultat selecție
15-18 aprilie: interviu (unde este cazul)
19 aprilie: comunicare rezultate
22-23 aprilie: depunere contestații
24 aprilie: soluționare contestații
25 aprilie: comunicare rezultate finale
Dosarele vor fi depuse la Biroul Resurse Umane al Institutului Cultural Român, Aleea Alexandru, Nr. 38, în perioada de înscriere la concursul de selecţie între orele 10.00-15.00. Relații suplimentare pentru înscrierea la concursul de selectie se pot obține la Serviciul Resurse Umane: tel. 0317 100 641.
Afişarea etapelor concursului de selecţie se va face la Avizierul Institutului Cultural Român, Aleea Alexandru, Nr. 38.