- 22 February 2017 - 12 March 2017
- Etichete Icr lisabona Lectia
Aprecierea spectacolului prezentat în premieră la ediția 2016 a Festivalului Internațional de Teatru din Almada (8 iulie) și ulterior în cadrul stagiunii Teatrului Meridional din Lisabona, în perioada 13-31 iulie, a determinat reluarea acestuia și în 2017. Cele 15 spectacole s-au desfășurat în perioada 22 februarie - 12 martie.
Spectacolul Lecția de Eugen Ionescu este montat de regizorul portughez Miguel Seabra și interpretat de actorii Elsa Galvão, Miguel Seabra și Sara Barros Leitão.
Lecția este un text care, la început, dă impresia unei satire despre procesul de învațământ și acumulare de cunoștințe. Între timp, odată cu desfășurarea spectacolului, farsa se transformă într-o tragedie, care are doar aparent o dimensiune parodică.
Miguel Seabra este un regizor ale cărui spectacole au fost frecvent selecționate în cadrul FTA în calitate de „Spectacol Invitat". Obișnuiște să pună în scenă texte care nu au fost scrise ca piese de teatru. În 2016 a decis să monteze una din piesele emblematice alte secolului XX: Lecția de Eugen Ionescu. Spectacolul este pentru Miguel Seabra un pretext de reflecție asupra educației și a rolului școlii și a profesorilor în secolul XXI, perioadă în care, în ultimii douăzeci de ani, au existat diverse propuneri pentru modificarea programelor școlare din învățământul public din Portugalia.
Cu sprijinul Institutului Cultural Român de la Lisabona, cele 15 spectacole au avut loc în perioada 22 februarie – 12 martie. Spectacolul a fost montat de regizorul portughez Miguel Seabra și interpretat de actorii Elsa Galvão, Miguel Seabra și Sara Barros Leitão. Lecția este pentru Miguel Seabra un pretext de reflecție asupra educației și a rolului școlii și a profesorilor în secolul XXI, perioadă în care, în ultimii douăzeci de ani, au existat diverse propuneri pentru modificarea programelor școlare din învățământul public din Portugalia. Dar şi, dincolo de asta, o critică nemiloasă la adresa profesorului „dictatorial“, preocupat de propriul său discurs, iar nu de sensibilitatea, pregătirea şi aspiraţiile elevului. Lecţia nu mai este o călătorie maieutică, ci o punere laolaltă a două monologuri, iese din aria pedagogiei şi a comunicării, ajungând o confruntare reciproc mutilantă între demonii interiori ai dascălului şi ai studentului.
Succesul de public al spectacolului a fost confirmat prin prezența a peste 1000 spectatori la cele 15 reprezentații. În plus, evenimentul a beneficiat de o promovare intensă și articole în presa locală.