Premiera piesei „Exilul este acasă” a Domnicăi Rădulescu, în cadrul seriei „Studioul de teatru româno-american” a ICR New York

Premiera piesei Exilul este acasa a Domnicai Radulescu, in cadrul seriei  Studioul de teatru romano-american a ICR New York

ICR New York și Red Monkey Theatre Group prezintă premiera mondială a spectacolului „Exilul este acasă”, o colecție de scene extrase din patru piese, reunite în antologia cu același titlu (“Exile Is My Home”), semnată de Domnica Rădulescu, autoare feministă și profesoară universitară, una dintre cele mai de succes scriitoare româno-americane. Caracterizate drept „tăindu-ți răsuflarea atât ca formă, cât și ca problematică (Christine Evans) și probând o scriitură fără cusur și o imaginație debordantă, piesele se subscriu temei atât de actuale și sensibile a dezrădăcinării/imigrației/refugiului și sunt aduse pe scenă de un ansamblu artistic american, condus de regizoarea Rachel Tamarin. Spectacolul se va juca în 8 aprilie la sediul ICR New York din Midtown Manhattan, în cadrul programului permanent „Studioul de teatru româno-american”, și în 11 aprilie la Bohemian National Hall din metropola americană, în cadrul festivalului „Repetiție pentru adevăr” organizat de Fundația „Václav Havel”. Ambele reprezentații vor fi urmate de câte o discuție cu Domnica Rădulescu și Rachel Tamarin.

EXILUL ESTE ACASĂ. PATRU PIESE DE DOMNICA RĂDULESCU

Regia: Rachel Tamarin

Cu: Steph Marie Alvarez, Jessica Carmona, Alexandra Gomez, Selina Hernandez, Talia Segal, Kenneth LaBoy Vasquez

Coregrafia: Amy Frey

Muzica: Joshua Murphy și Alexander Tanson

Scenografia: Mikaela Blanchard

Lumini: John Silberger

Sunet: Benjamin Tamarin

Antologia semnată de Domnica Rădulescu conține următoarele piese: “Exile Is My Home. A Sci-Fi Immigrant Fairy Tale”/„Exilul este acasă. Un basm științifico-fantasic despre imigrație”, “The Town with Very Nice People. A Strident Immigrant Operetta” / „Orașul cu oameni foarte drăguți. O operetă stridentă despre imigrație”, “House in a Boat with Food and No God” / „O casă într-o barcă fără mâncare și fără Dumnezeu” și “Crossings: A Play of Immigrant Voices” / „Traversarea: o piesă cu voci ale imigranților”.

„În principal, scriu din poziția de femeie de litere și artistă ajunsă în Statele Unite ale Americii în anii 1980 ca refugiată politic. Astfel, în opera mea transpare obsesia pentru sentimentele imigrantului, dislocare, dezrădăcinare, creșterea de noi rădăcini, dar și pentru războaie și genocid, portretizând aceste stări de fapt din perspectiva unor personaje feminine puternice și complexe. Din păcate, în acest moment, aceste teme și punerea lor în scenă sunt cu atât mai relevante în contextul războiului din Ucraina și a situației generale în care lumea noastră se găsește.” – Domnica Rădulescu

Domnica Rădulescu este o autoare româno-americană bine cunoscută în Statele Unite, profesor de literatură comparată la Universitatea Washington and Lee din Lexington, Virginia. Este autoarea a trei romane de mare succes atât în America, cât și pe plan internațional: “Country of Red Azaleas” (Twelve Hackett Book Group, 2016), “Black Sea Twilight” (Doubleday, 2010 & 2011) și “Train to Trieste” (Knopf, 2008 & 2009). „Trenul de Trieste” a fost tradus în 12 limbi și a câștigat, în 2009, premiul cel mare acordat de Biblioteca de Stat din Virginia. Autoarea a publicat paisprezece cărți de specialitate și a editat și co-editat numeroase colecții de articole. Două dintre piesele care se regăsesc în antologia mai sus menționată, “Exile Is My Home” și “The Town with Very Nice People”, au concurat pentru premiul Jane Chambers Playwriting în 2012 și 2013. În ianuarie anul acesta, autoarea a publicat cartea de memorii “Dream in a Suitcase. The Story of an Immigrant Life” / „Un vis într-o valiză. Viața unui imigrant” (Austin Macauley). Domnica Rădulescu a primit de două ori bursa Fulbright și a predat, în anul 2017, la Universitatea București.

Mai multe detalii despre proiectele în desfășurare ale ICR New York pot fi găsite pe rețelele de socializare și blogul Institutului.