Loc: ICR Berlin, Reinhardtstr.
14, 10117 Berlin, Sala 2, Intrarea D
Oră: 19.00
ICR Berlin găzduiește o discuție despre expoziția „Geta Bratescu“ ( 27 septembrie– 25 ianuarie 2019), la care participă istoricul de artă Brigitte Kölle, directoare a galeriei de artă contemporană a Hamburger Kunsthalle și curatoarea Magda Radu (Salonul de proiecte București) .
În limba engleză / Intrare liberă.
Dr. Brigitte Kölle a fost custode, printre altele, la Portikus, Frankfurt/Main; MoMA PS 1, New York; Institute of Visual Arts (INOVA), Milwaukee; la Kunsthalle Wien şi colecţia de artă K21, Düsseldorf. Din mai 2011 conduce secţia de colecţii de la Galerie der Gegenwart din Hamburger Kunsthalle,unde a organizat, printre altele, expoziţii personale: Louise Bourgeois (2012), Eva Hesse (2013), Gego (2013), Geta Brătescu (2016).
Magda Radu este custode şi istoric de artă la Bucureşti. Este fondatoare şi co-Director al spaţiului expoziţional independent Salonul de proiecte, al cărui program se concentrează asupra creaţiei de noi opere , cât şi a publicării şi deschiderii de platforme discursive menite să ofere o infrastructură pentru producţia de artă contemporană.. Din 2011 până în 2015 a lucrat la Muzeul de Artă Contemporană din Bucureşti; În 2017 a fost custode al Pavilionului românesc la a cea de-a cincizeci şi şaptea bienală de la Veneţia, unde a prezentat proiectul Geta Brătescu- Apariţii.
Geta Brătescu (*1926 la Ploiești / România, † 2018 la Bucureşti) este considerată una dintre cele mai importante artiste din Europa de est şi chiar de dincolo de graniţele europene.Cu ocazia primei sale expoziţii personale într-o instituţie berlineză (Geta Brătescu, Neuer Berliner Kunstverein, 27. September 2018 – 25. Januar 2019) curatorul Magda Radu discută cu istoricul de artă Brigitte Kölle despre opera Getei Brătescu. Vasta şi complexa operă a Getei Brătescu cuprinde desene, colaje din ţesătură şi hârtie, lucrări de grafică, performance, filme experimentale şi fotografie, cât şi obiecte şi instalaţii spaţiale. In opera de avangardă a artistei, hotarele dintre viaţă şi artă devin fluide; esenţa lucrărilor sale poate fi simţită în întrebările despre subiectivitate şi sex (masculin/ feminin), despre memorie personală şi culturală sau despre permanenta confruntare cu limitele expresiei creative. Începând cu anii nouăzeci, lucrează cu consecvenţă la elaborarea unui vocabular artistic tot mai amplu şi mai divers, îmbogăţindu-şi constant experimentele prin desen şi colaj, experimente articulându-se în jurul diverselor componente temporale şi performative.
Informaţii suplimentare aici: www.rki-berlin.de und www.nbk.org
Un proiect n.b.k. în colaborare cu ICR Berlin.