Participare românească în cadrul Carnavalului de la Veneţia cu spectacolul „Filtre de dragoste”, producţie a Teatrului Naţional „Aureliu Manea” din Turda

În cadrul Carnavalului de la Veneţia, desfăşurat în perioada 14 februarie–4 martie 2025, Institutul Român de Cultură şi Cercetare Umanistică de la Veneţia, în colaborare cu Teatrul Pantakin şi cu Teatrul Naţional „Aureliu Manea” din Turda, prezintă şapte reprezentaţii cu spectacolul „Filtre de dragoste” în Piazza San Marco şi piaţa Santo Stefano, Veneţia. Spectacolul „Filtre de dragoste” este o producţie a Teatrului Naţional „Aureliu Manea” din Turda, regia Michele Modesto Casarin, şi va avea următorul program:

● 28 februarie 2025: trei spectacole în Campo Santo Stefano;

● 1 martie 2025: două spectacole în Piazza San Marco;

● 2 martie 2025: două spectacole în Piazza San Marco.

Distribuţie: Anca Markos, George Sfetcu, Ioan Alexandru Savu, Vali Popescu, Alice Preda, Ingrid Neacşu.

Regia: Michele Modesto Casarin

Măşti: Stefano Perocco di Meduna

Spectacolul „Filtre de dragoste” este inspirat de opera lirică „Elisir d’amore” al lui Gaetano Donizetti şi Felice Romani. În acest spectacol, regizorul a încercat să decanteze însăşi esenţa Comediei dell’Arte: un teatru viu, populat de măşti care, prin expresiile lor, dezvăluie mai mult decât spun deschis. Pe scenă domneşte personajul Malvagius, o figură arogantă şi ambiţioasă, un despot calculat care întruchipează puterea cu toate vicleniile ei. Alături de el, apare Căpitanul, un personaj pompos şi lăudăros, o umbră a sinelui, nutrind doar ostentaţie şi vorbe goale. Şi ca să fie şi mai încâlcită povestea, există o Servitoare acră şi cicălitoare, precum şi Zanni, servitorul neîndemânatic şi naiv, dar care prin sinceritatea lui dezarmantă ştie să scoată la iveală adevăruri pe care ceilalţi preferă să le ignore. În centrul poveştii se află o pereche de îndrăgostiţi, captivi între râs şi plâns, între comedie şi dramă. Dar cum orice poveste bună are nevoie de un strop de magie, apare şi Dulcamara, vrăjitoarea intrigantă, ambiguă şi iscusită, ea trage sforile poveştii cu o doză de şiretenie şi fineţe. Ea este cea care reflectă, cu ironie şi haz, asupra viciilor şi virtuţilor unei societăţi care, în ciuda trecerii timpului, rămâne mereu aceeaşi. Naraţiunea este îmbogăţită de lazzi, acele invenţii teatrale specifice tradiţiei măştilor, capabile să stârnească râsul şi să demaşte ipocrizia. Spectacolul „Filtre de dragoste” nu este doar o comedie, ci este o oglindă în care fiecare dintre noi îşi poate recunoaşte, cu un zâmbet nedisimulat, propriile slăbiciuni şi aspiraţii.