Expoziţia «Abel» de George Mircea în Noua Galerie a Institutului Român de Cultură şi Cercetare Umanistică de la Veneţia

Joi, 1 decembrie 2016, la ora 18.00, în Noua Galerie a Institutului Român de Cultură şi Cercetare Umanistică de la Veneţia (Cannaregio 2215, 30121 Veneţia), cu ocazia Zilei Naţionale a României, va avea loc vernisajul expoziției de artă contemporană intitulată „Abel" aparținând artistului George Mircea.

"De-ar fi să-mi descriu drumul, acum, la jumătatea distanței, spun despre mine că asemeni lui El Greco și a barocului în general dar și a romantismului de astăzi, am făcut posibilă manifestarea constantei Evului Mediu care străbate Renașterea până ajunge la romantism, la modernism și la postmodernismul care nu este altceva decât modernismul tardiv în care trăim. Pentru a privi in viitor, nimic mai prezent decât trecutul. Din cauza asta, plenitudinea gloriei medievale este acordată și celebrată de maiestatea romantismului zilei de azi. Îmi doresc să slăvesc prin culoare funebra vreme pe care o trăiesc așa cum altădată El Greco ori Goya slăviseră triumfător lumea în care trăiseră. Fără farmec și cu multă maiestate. Ce mare sărbătoare este să înțelegi și să te înțelegi! Altarele, Peisajele campestre, Pădurile ca Oraș al Copacilor, Personajele, Abel și Matei, Prințul, Jertfele și Rodul sunt pentru mine, ca pictor, mijloace de expresie poetică. Înălțat la cinstirea altarelor, mărul, ca posibilă materializare a sferei ideale, perfect în forma-i geometrică, perisabil precum Bizanțul însuși, se odihnește pe altare pentru că, așa cum ne atrage atenția Ernst Jünger în textul Frunze și pietre, „altarele în ruină sunt locuite de demoni". Pădurea ca oraș al copacilor nu este altceva decât un limpede loc al memoriei verticale. Abel - Cavalerul cu mâna la piept, asemeni mărului este un simbol al ambivalenței și, mai ales din perspectivă biblică, întrupează mitul căderii omului și dezvăluie ca instrument al ispitirii, paradoxul: forma perfectă și culpa inerentă. Cavalerul cu mâna la piept este crucea, este locul și momentul în care miile de conflicte mimetice constituie apogeul violenței și stingerea lor. Este lupta și victoria noastră tragică..." (George Mircea)

George Mircea (n. 1979 Bistriţa) este Lector univ. dr. la Universitatea Naţională de Arte din Bucureşti şi cadru didactic colaborator al Universităţii din Bucureşti - Facultatea de Istorie. Este membru al Uniunii Artiştilor Plastici din România (2003) şi membru al Şcolii Române din Roma. Artistul a avut numeroase expoziţii personale în ţară şi peste hotare: Grădina, Nürnberg, Germania, 2002; Ceruri şi grădini, "Deutscheordesmuseum", Bad Mergentheim, Germania, 2004; Altar III, Centrul Internaţional de Artă "George Apostu" Bacău, 2005; Cieli e Giardini, Accademia di Romania - Roma, Italia, 2006; Illuminazioni. L'opera dei sette giorni per l'otavo, Santa Maria in Montesanto (Chiesa degli Artisti), Roma, 2007; APROAPE PUSTIA, I. ARS, I. ASEMENI, Institutul Italian de Cultură "Vito Grasso" - Bucureşti, 2008; Memoria Verticala Galeriile Arcade şi Biserica Evanghelică de la Herina - Bistriţa, 2009; Interval (Tatăl şi fiul), Biserica Evanghelică de la Herina -Bistriţa, 2010; Privelişti şi sentimente, Centrul Internaţional de Cultură Arcuş, 2011; Privelişti şi sentimente, Galeria din Hol - Bistriţa, Galeria Piano Cazola - Cluj-Napoca, 2012; Abel, Muzeul de Artă I. I. Quintus din Ploieşti, Galeria Frezia - Dej, 2013.

 

Expoziţia va putea fi vizitată până în data de 21 decembrie 2016, de marţi până duminică în intervalul orar 10-13 şi 6-20. Intrarea este liberă.