Accente românești la Short Wawes Festival 2020

Vă recomandăm o serie de evenimente cu participare românească în cadrul ediției din acest an a Festivalului Short Wawes din Poznań (18-23.08.2020), „cel mai consistent festival al filmelor scurte din Polonia”.

Vineri, 21.08.2020
13:00 (60’) | Industry Talk: The Potential of Short Film in Community-building and Educational Activities | EN | online

Dezbatere cu participarea Dianei Mereoiu – programator al VIS Vienna Shorts, distribuitor Lemonade Films

Vineri, 21.08.2020
21:30 (60’) | performance Coquetta/Ioana Vreme-Moser | Concordia Design | darmowe wejściówki | EN

Ioana Vreme-Moser, artistă și naratoare transmedia originară din Timișoara, cercetează încă din 1999 relațiile dintre (propriul) corp și circuite. Sinesteziile și simbiozele organic/electronice pe care le creează, provocându-și publicul prin instalații interactive de sine stătătoare sau performance-uri, pun aproape de fiecare dată noi semne de întrebare apropo de cât de departe se poate merge în zona „gri” a experimentului audio/video/tactil. Prezentă în peste 30 de expoziții și festivaluri de-a lungul timpului, pornind cu festivalul Simultan care a făcut-o celebră, Ioana nu practică acel gen de artă din care nu înțelegi nimic dacă nu citești textul curatorial. Având un background solid în balet, ea știe să-și exploreze propriul trup arătat lumii (de exemplu prin machiaj conectat la circuite) dar și să provoace spectatorii prin abordări noi care variază, stilistic, de la noise generat live (nerepetabil) până la zona deja clasicizată a muzicii electro-acustice. Alter-ego-ul ei, Coquetta, se bazează atât pe experimentul pur, do-it-yourself, cât și pe obiecte găsite sau fetișizate (pantofi roșii transformați în sintetizatoare, de exemplu). Zona ei principală de interes, în căutările pe care (și) le provoacă, se bazează pe interacțiunile dintre digital și organic, dintre virtual și real și, mai ales, dintre corp și meta-corp care este, evident, alterabil cu ajutorul tehnologiei. Pe lângă umorul pe care îl practică subtil în lucrările ei care de multe ori implică un fir narativ, Ioana Vreme-Moser se bazează pe electronicele aruncate lângă gunoi de berlinezi, alături de care locuiește de câțiva ani, circuite pe care le modifică după bunul plac, sculpturi sonore, tehnologii scoase din uz sau, pur și simplu, instrumente inventate și bricolate chiar de ea.

SÂMBĂTĂ, 22.08.2020
20:30 (90’) | Premiile Europene de Film I | Cinematograful Muza | sala 1 | 10 PLN | PL + EN | online + offline

În program: scurtmetrajul Cadoul de Crăciun, în regia lui Bogdan Mureşanu, Premiul Academiei Europene de Film pentru Cel Mai Bun Scurtmetraj 2019