Continuând seria de proiecte a ICR New York dedicate avangardei în literatură și în artele vizuale, și relația dintre avangarda românească și cea internațională, în perioada 18 septembrie- 9 octombrie, va fi prezentată o expoziție de lucrări ale pictorului, arhitectului și eseistului originar din România, Marcel Iancu (1895-1984).
Organizată la sediul ICR New York, expoziția reunește, în premieră absolută, aproximativ 50 de lucrări originale ale lui Marcel Iancu (ulei, grafică, litografie, tehnică mixtă) din colecția Stephan Benedict. Astfel, pentru prima dată, publicul american va avea acces la o impresionantă colecție privată cu lucrări semnate de Marcel Iancu. De asemenea, în seara vernisajului, vor fi prezentate două filme documentare despre Marcel Iancu.
Vernisajul expoziției din 18 septembrie, ora 19, îi va avea ca invitați de marcă pe Juliet Kinchin, curator al departamentului de arhitectură și design al Muzeului de Artă Modernă (MoMA) din New York, care va vorbi despre arhitectul Marcel Iancu, pe profesorul universitar de astrofizică Michael Finkenthal, de la Universitatea John Hopkins (SUA), un excepțional cercetător pasionat de autorii avangardei, care va vorbi despre personalitatea lui Marcel Iancu în contextul avangardei românești, europene și americane, și pe Stephan Benedict, inginer proiectant, pasionat colecționar de artă, membru al unor importante muzee new-yorkeze, care participă frecvent la vernisaje și expoziții de artă plastică. Doina Uricariu, directorul ICRNY, va vorbi, printre altele, despre creația lui Marcel Iancu, ilustrator la diverse volume, cum ar fi Antologia poeților de azi a lui Pillat și Perpessicius. Va urma o sesiune de întrebări și răspunsuri.
Lucrările expuse au ca temă peisaje, portrete, compoziţii abstracte și datează din diverse perioade de creație ale artistului, începând cu perioada în care fondeazã, cu un grup de artiști și poeți, mișcarea de avangardã DADA (Euphorie Dada, 1917; Peisaj, 1918; Mandolină, 1919, Compoziții DADA), continuând apoi cu anii petrecuți în România (Teatrul străzii, 1933; Magicienii, 1935; Personaje pe plaja de la Jaffa, 1938), pentru a încheia cu perioada de creație din Israel (Două personaje, 1942; Personaje orientale, 1943; Personaje din portul Jaffa, No Man's Land, Izvoarele Iordanului, 1945: Sosirea imigranților, 1950; Nud, 1960 și 1970, Jean Arp, 1970, și altele).