ICR Londra continuă duminică, 6 octombrie 2013, la Cockpit Theatre, în centrul Londrei, seria turneelor de teatru românesc în capitala britanică, intitulată „Poveşti spuse-n româneşte”, cu spectacolul „Dumnezeul de a doua zi” de Mimi Brănescu, cu Vlad Zamfirescu şi Mirela Oprişor, în regia lui Claudiu Goga. Seria aduce la Londra spectacole de teatru sau recitaluri româneşti, cu mari actori, pe baza unor texte clasice sau contemporane.
După primirea extraordinară de care s-au bucurat primele două spectacole ale seriei, „Caramitru-Mălăele, câte-n lună şi în stele” şi „Variaţiuni enigmatice”, „Poveştile spuse-n româneşte" se deschid şi către publicul britanic, prezentând următoarele spectacole cu supratitrare în limba engleză.
„Poveştile spuse-n româneşte” continuă pe data de 8 decembrie, la Cockipt Theatre, cu spectacolul „Vocea Umană”, în regia Sandei Manu şi având-o în distribuţie pe marea Oana Pellea.
Produsă de Teatrul Act, piesa „Dumnezeul de a doua zi”, a fost considerată de critică şi public un spectacol amuzant, inteligent gândit şi excelent interpretat, despre părinţi, copii şi relaţiile complicate dintre ei. „Dumnezeul de a doua zi” este „un spectacol delicat, dar plin de umor, la care viteza cu care se trece de la râs febril la lacrimă este incredibilă”, spune Vlad Zamfirescu, citând un spectactator care a văzut piesa de opt ori. Iar Mirela Oprişor a afirmat într-un interviu acordat presei româneşti din Londra că de fiecare dată când joacă în afara ţării are impresia că interpretează în premieră şi că de-abia aşteaptă întâlnirea cu publicul din ţara marelui Will.
Seria de spectacole se bazează pe o idee a producătorului independent Claudia Cîrlig şi este realizată de ICR Londra împreună cu mai mulţi parteneri locali.
Mimi Brănescu este una dintre figurile de prim-plan ale Noului Val cinematografic românesc. Actor, dramaturg şi scenarist de succes, Mimi Brănescu este cunoscut publicului românesc şi internaţional prin rolurile interpretate în „Filantropica”, „Moartea domnului Lăzărescu”, „Hârtia va fi albastră”, „Medalia de onoare”, „Marţi, după Crăciun” sau „Poziţia copilului”. În dramaturgie a debutat în anul 2004, scriind „Gunoierul”, piesă ce a ţinut capul de afiş al Teatrului Act o lungă perioadă de timp. Dintre piesele sale mai putem aminti „Flori, fete, filme sau băieţi”, „Gunoierul” şi „Insomniacii”. Nu în ultimul rând, Mimi Brănescu semnează scenariul unuia dintre cele mai îndragite seriale de comedie din România, „Las Fierbinţi”. Mimi Brănescu este, de asemenea, câştigător al Irish Embassy Award pentru dramaturgie şi singurul dramaturg roman contemporan ale cărui texte au fost montate de Teatrul Act, în 2009, sub forma unei trilogii. Trilogia a fost realizată în viziunea a trei regizori români importanţi: Vlad Massaci, Claudiu Goga şi Alexandru Dabija. Cele trei spectacole poartă titlurile„Dumnezeul de a doua zi”, „Flori, fete, filme sau băieţi” şi „Acasă la tata”.
Vlad Zamfirescu este actor al Teatrului Lucia Sturza Bulandra din Bucureşti, dar colaborează şi cu teatrele Act şi Nottara. În 2004, a primit premiul special al juriului Festivalului de Teatru Contemporan de la Braşov pentru rolul John din piesa "Bash. O trilogie contemporană" a lui Neil LaBute şi, un an mai târziu, UNITER-ul i-a acordat premiul de debut pentru rolul Frederick din "Pelicanul" lui August Strindberg. Actorul are şi o carieră cinematografică solidă, putând fi văzut în producţii precum „Restul e tăcere”, „Italiencele” sau „Orient Expres”. În „Dumnezeul de a doua zi”, Vlad Zamfirescu, EL, reuşeşte, aşa cum spune Oana Stoica, să creeze un „personaj dezarmant de sincer, de uman, de chinuit de umanitatea lui [...], un personaj bun”.
Mirela Oprişor este actriţă la Teatrul de Comedie din Bucureşti, dar în ultimii ani s-a remarcat în două producţii cinematografice de mare succes, filmul "Youth without Youth” regizat de Francis Ford Copolla şi „Marţi, după Crăciun”, în regia lui Radu Muntean. De asemenea, Mirela Oprişor devine din ce în ce mai cunoscută publicului din România datorită rolului Aspirina din serialul de comedie „Las Fierbinţi”. În „Dumnezeul de a doua zi”, Mirela Oprişor, EA, întregeşte producţia printr-un joc de o simplitate cuceritoare.
Mai multe detalii la www.icr-london.co.uk