„Caricatura și literatura, lianți culturali între România și Israel”, vernisaj și lansare de carte, 19 octombrie 2016, ora 17:00, sediul ICR Tel Aviv

Institutul Cultural Român de la Tel Aviv, în colaborare cu Asociația Scriitorilor Israelieni de Limbă Română și Editura Familia, vă invită la seara artistică și literară cu titlul „Caricatura și literatura, lianți culturali între România și Israel".

Evenimentul, în limba română, va avea loc miercuri, 19 octombrie 2016, ora 17:00 la sediul ICR Tel Aviv.

Programul include:

Vernisajul expoziției de caricatură "ANDOgrafia de ieri și de azi" de Octavian Andronic

Expoziția, care celebrează 40 de ani de activitate în domeniul artistic și cuprinde lucrări de caricatură din diversele perioade de creație ale artistului, este deschisă la sediul ICR Tel Aviv, în perioada 14 octombrie-4 noiembrie 2016.

Lansarea volumelor „Dragoste târzie" de Hedi S Simon și „Primul tangou, ultima iubire" de Ada Shaulov Enghelberg

Moderator: Ing. Dragoș Nelersa - directorul Editurii Familia

Participanți:

Din România - Octavian Andronic, ziarist și caricaturist

Din Israel- Andy Ceaușu, caricaturist

Av. G. Mosari - Avancronica revistei ASILR „Izvoare" 2016 - Cultura fără meridiane, un scop împlinit al Asociației Scriitorilor Israelieni de Limba Română

Dr. Paul Leibovici - Literatura și istoria dramatică a evreilor din România în volumul „Dragoste târzie" de Hedi S Simon

Magdalena Brătescu - Psihologia și mecanismele de cuplu în volumul „Primul tangou, ultima iubire" de Ada Shaulov Enghelberg

Intrarea este liberă, în limita locurilor disponibile.

 

Autor prolific, filolog și jurnalist, publicat în majoritatea gazetelor, Octavian Andronic - ANDO și-a făcut debutul publicistic în caricatură în 1969. Din anul 1975 participă la Saloane de umor naționale și internaționale și a marcat ultimele două decenii printr-un gen unic și atractiv: ANDOgrafia Zilei - un videocartoon care face din desenul satiric un veritabil show, realizat prin procedee computerizate - găzduit, din 1998 până astăzi de mai multe canale de televiziune.

A participat la numeroase expozitii personale, precum Nu râdeți, tovarăși! Zâmbiți, vă rog! (Teatrul de Revistă Constantin Tănase, februarie 1978), Ridendo castigat mores (Sala Dalles, aprilie 1978), Fără cuvinte (Costinești, august 1980), Fără (alte) cuvinte (CCA, martie 1980), Expozitie de caricatură (GAMB, noiembrie 1981), Gândiți profund! (GAMB, februarie 1987), Rămâne cum am stabilit! (2 ani de videocaricatură - Galeriile Bancorex, septembrie 1999), 2 in 1 (Cercul Militar, martie 2011), Carigrafii (Galeriile de Arta, Teatrul de Revistă Constantin Tănase, 2012).

Octavian Andronic a fost distins cu Marele Premiu la Concursul Internațional de Caricatură, Istanbul (Turcia, 1978), Premiul II si Placheta de Argint la Galeria Mondiala de Caricatură, Skopje (Iugloslavia, 1979), Premiul special al juriului la Festivalul Internațional de Umor, Aksehir (Turcia, 1980), Premiul special al juriului la Bienala Internațională de Umor și Grafică Militantă, San Antonio de Los Banos (Cuba, 1981), Placheta de argint la a VIII -a Expozitie Internațională Ancona (Italia, 1985), Premiul Uniunii Artistilor Plastici la Salonul Umorului, 1976, Marele Premiu la Salonul Republican de Grafică Satirică, Costinesti, 1981, Premiul Special al Juriului la Salonul Caricaturii de Presa, Timișoara, 1984.

"ANDO... Acest băiat simțit, care umblă ca o raritate prin viața contemporană, s-a născut cu darul (pentru că în ceea ce va urma există întotdeauna un dar...) de a privi lumea cu umor. El a fost oricând capabil s-o privească și altfel: cu dragoste, cu ură, cu tandrețe, cu mânie, cu bucurie, cu tristețe, mă rog, în materie de sentimente personale și de viziune proprie, lumea poate fi privită in fel și chip. Dar nu: ANDO a preferat să se uite la ea cu umor. El știe -- fiind și un baiat inteligent -- că privind-o astfel, el adună, într-o singură, unică, miraculoasă privire și dragostea, și mânia și tristețea și restul... ANDO nu face cu ochiul. ANDO nu-și pune căciula pe-o ureche fluierând șugubăț. ANDO nu face desene pe marginea unor glume de largă și veche circulație. El trage câteva linii -- unele mai groase, altele mai subțiri --, închide un oval -- care se arată a fi un cerc nerealizat pe deplin --, pune un punct, sau puncte-puncte, și nu stiu ce mai pune el acolo că așa, parcă dintr-o dată, îți zboară gândul în direcții neașteptate, te trezești tu însuți autorul unor asociații de idei fermecătoare și începi să observi că lumea nu e chiar așa cum o știai, ci inteligentă, umană și generoasă. Iar ANDO stă undeva, într-un colț, și te privește zâmbind... " (Aurel Storin)