Intoarcerea de acasa - etapa de lucru, 27 iunie 2011, ora 9, Théâtre de l'Orme

Actrita la Théâtre de l'Orme, unde am bucuria sa joc in spectacolul « Souci d'Amour » sub bagheta magica a maestrilor Ada d'Albon si Laurentiu Azimioara, am debutat pe scena Teatrului National din Timisoara.
De-a lungul timpului, in Romania, am avut ocazia sa joc in montari ale regizorilor Mihaela Gaita-Lichiardopol, Cristian Munteanu,Vinicius Tomescu, Ioan Ieremia, Mircea Constantinescu , Vasile Manta etc. Am avut colaborari in televiziune, in filme de scurt-metraj, la teatrul radiofonic si am fost colaboratoare a postului de radio Mix Fm Bucuresti, unde am realizat saptamanalul MixCineLife.

In anul 2008 am primit premiul de interpretare la Festivalul international de teatru « Tragos »,Tulcea, Romania, pentru personajul Elena Taillefer, din spectacolul « Bucarest via Paris », in regia lui Vinicius Tomescu.

SIMONA RADUCAN
Dupa studii de drept si stiinte politice, am fost jurnalist de teatru (am realizat rubrica de teatru a site-ului avoir-alire.com intre 2003 si 2006) si m-am lansat in dramaturgie si regie de teatru.

Ca regizor am montat « Plus près du sol » de Ange-Lise la l'Aire Falguière, « Le gars » de Marina Tsvetaeva la Théâtre de l'Orme la Paris si textele proprii cum ar fi « La jeune fille qui se prenait pour une princesse » si « L'histoire merveilleuse et dérisoire d'un chevalier au ventre rond », in cadrul Festival Happy Culture la Verdun-sur-Garonne si « Dans le noir… » la Théâtre de l'Orme , spectacol prezentat si la Ambasada Romaniei din Paris.

De asemenea, joc in spectacolul « Souci d'Amour », care va fi reluat la toamna.

GHEORGHITA GHIKA


Spectacolul urmeaza sa fie propus diferitelor teatre bucurestene pentru stagiunea 2011/2012.

Cu siguranta veti remarca lipsa scenografiei si faptul ca nu suntem la finalul constructiei regizorale sau actoricesti… dar chiar si asa, ca etapa de lucru, pentru noi e important sa va cunoastem opiniile, nu ezitati sa ni le comunicati.

Tot incercam sa scriem despre experienta aceasta, teatrala si personala, care suna ca o trimitere la trecutul nostru. Un trecut romanesc, din Romania pentru Simona si din afara ei pentru mine. Vieti care privite astazi suna ca o comedie, o comedie proasta si amara evident. O comedie foarte amara chiar, scrisa cu sange de nevinovati si cu capete lobotomizate. O comedie care are limba ei, cea de lemn… Aceasta limba, oricit de patetica ar fi, ramane expresia unei gandiri poate mai monstruoasa decit lista victimilor regimului comunist, prin faptul ca are inclusa in ea acea lista, dar si toate vietile distruse de ieri pana astazi. Gandirea aceasta, limba aceasta, raman inca foarte prezente. Ele sunt folosite inca in zilele noastre pentru a intretine, constient sau inconstient, un spectacol grotesc unde se joaca inca povestea egocentristilor.

Din pacate orice limba are partea ei de lemn. Limba, cuvintele, nu sunt suficiente pentru a denunta sau a pune pe ganduri. Este o lectie pe care am retinut-o din literatura contemporana, chiar cea teatrala. In schimb, cred in magia teatrului, care deschide mintile prin intalnirea dintre text si interpret. Dincolo de sintaxa si de forme retorice. Dincolo de limba.

Am tinut in mod special sa prezentam aici aceasta etapa de lucru petru ca Theatre de l'Orme este un spatiul artistic care ne e drag, unde evoluam cu bucurie de cativa ani si pe care dorim sa il cunoasteti.








Ştefan Caraman spune despre el ca este un autor de texte. Scrie proza, teatru, ocazional diverse articole sau…blog-uri. Si-a lansat de curand ultimul roman « Scrisori catre Rita », sub pseudonimul KaosMoon , dinamitand prin stilul inedit al romanului sfera internauta !

Ca autor de texte de teatru, se bucura de un real succes, textele sale fiind jucate pe multe scene din Romania. A fost premiat pentru dramaturgie in 2005 cu premiul UNITER , pentru piesa « Colonia ingerilor », care se joaca pe scena Teatrului Mic din Bucuresti , in regia Nonei Ciobanu.

Stilul provocator al textelor sale il recomanda ca pe un autor al unui public dezinhibat, dornic sa-si regaseasca valorile prin recunoasterea mai intai a limitelor si trecerea prin purgatoriu.

Mai multe informatii despre autor puteti vedea accesand :
http://caraman.reea.net