Lansarea în Israel a volumului ”Hamlet and the Madness of the World” de Octavian Saiu și reprezentație specială a spectacolului ”Richard al treilea se interzice”, 25-26.11.2016, Teatrul Karov din Tel Aviv

Institutul Cultural Român de la Tel Aviv, în colaborare cu Teatrul Karov, vă invită la lansarea în Israel a volumului "Hamlet and the Madness of the World" (Hamlet și nebunia lumii) de Octavian Saiu apărut la Institutului Cultural Român în 2016.

Evenimentul, în limba engleză, va avea loc vineri, 25 noiembrie 2016, ora 13:00 la Teatrul Karov din Tel Aviv.

Participanți:

Moderator: Nicu Nitai, actor, regizor și director al Teatrului Karov

Octavian Saiu, autor, profesor universitar și critic de teatru

Concluzii şi Q&A

Intrarea este liberă, în limita locurilor disponibile.

În data de 26 noiembrie, ora 20:30, va avea loc o reprezentație specială a producției israeliene a spectacolului "Richard al treilea se interzice " de Matei Vișniec. După spectacol va avea loc o discuție cu publicul, în limba engleză, la care vor participa Octavian Saiu și Nicu Nitai.

"Richard al treilea se interzice", de Matei Vișniec

Sâmbătă, 26 noiembrie, ora 20:30, în limba ebraică

Bilete și detalii : 03-6885004 (Teatrul Karov)

Regia și adaptarea: Nicu Nitai

Distribuție: Tami Spiebeck, Shira Ferver, Moran Alon, Ofir Duan, Assaf Mor, Tsvika Dolev și Nicu Nitai

Costume: Ahuva Erez

Regia artistică: Dorit Nitai-Neeman

„Astăzi, când urgia din Lear se retrage ca un tsunami şi lasă în urmă prăpădul dezumanizării, singura piesă în care ne regăsim e Hamlet - cu toată nebunia dezlănţuită de acolo, pe care patru secole de posteritate au camuflat-o pentru a ne lăsa nouă voluptatea amară de a o trăi pe propria piele. Hamlet este contemporanul nostru, pentru că e nebun. Şi ca el suntem cu toţii. Personajul acesta nu mai e de mult prinţul renascentist care-şi contemplă natura interioară. Nici eroul răzvrătit care încearcă să salveze lumea. Este doar profilul spart al omului din acest început de mileniu. Hamlet suntem noi." (Octavian Saiu)

Dintre toate piesele lui Shakespeare, de-a lungul secolelor, Hamlet a avut cea mai mare importanță și cea mai amplă recunoaștere. Descriind un tânăr sensibil de rang înalt, condamnat să înfrunte provocări personale și politice care îl împing până la limita nebuniei - și unii cred că dincolo de ea - textul vorbește tuturor celor care îndură opresiunea și nedreptatea, intoleranța și indiferența.

Acest volum discută raportul dintre teatru si nebunie în Hamlet, cu referire la trei montări ale piesei la început de secol XXI: cea semnată de Elizabeth LeCompte la Wooster Group, cea creată de Thomas Ostermeier la Schaubühne si cea propusă de Ian Rickman la Young Vic.  În aceste spectacole, Hamlet își dezvăluie o calitate unică, tocmai pentru că pare că le pierde pe toate celelalte: devine contemporanul nostru.

Octavian Saiu este Secretar General Adjunct al Asociaţiei Internaţionale a Criticilor de Teatru (AICT) şi Preşedinte al Secţie Române AICT - Teatrologie. A predat la universităţi din România, Noua Zeelandă, Japonia, Hong Kong şi Portugalia. A fost de două ori Visiting Fellow la University of London. A primit Premiul Criticii pentru carte de teatru în 2010 şi Premiul UNITER pentru Critică de Teatru în 2013. Octavian Saiu deține un doctorat în studii teatrale - UNATC „I.L. Caragiale", un doctorat în literatură comparată - Universitatea din Otago și a participat a programul de post-doctorat în literatură engleză al Universității din Otago.  A susţinut conferinţe şi master-class-uri în Europa, Asia, America, Australia şi Noua Zeelandă. În 2013, 2014 şi 2015, a fost moderator şi conferenţiar în cadrul Programului Oficial al Festivalului Internaţional de la Edinburgh. Din 2004, este Moderatorul Conferinţelor Festivalului Internaţional de Teatru de la Sibiu, iar din 2014, este Moderatorul Sesiunii de Shakespearologie din cadrul Festivalului Internaţional Shakespeare de la Craiova.

A publicat volumele: În căutarea spaţiului pierdut (Nemira, 2008) / In Search of Lost Space (UNATC Press, 2010), Beckett. Pur şi simplu (Paideia, 2009), Fedra, de la Euripide la Racine, de la Seneca la Sarah Kane (Paralela 45, 2010), Ionescu/Ionesco: un veac de ambiguitate (Paideia, 2011), Posteritatea absurdului (Paideia, 2012), Teatrul e vis (Paideia, 2013), Hamlet şi nebunia lumii (Paideia, 2014), Lecţia, o meditaţie cu şapte teme (Nemira, 2015) şi Hamlet and the Madness of the World (Editura ICR, 2016).