Institutul Cultural Român „Mihai Eminescu” la Chișinău susține organizarea celei de-a XIII-a ediții a Festivalului Internațional „J.S.Bach” care are loc în perioada 5-16 noiembrie 2024, la Sala cu Orgă din Chișinău. Festivalul aspiră să atragă un public cât mai larg spre frumusețea muzicii lui Bach și a muzicii clasice în general, promovând totodată artiști și instrumentiști de valoare de pe ambele maluri ale Prutului și de pe plan internațional. Programul actualei ediții cuprinde 4 concerte în formate diferite (muzică de cameră, muzică de orgă, improvizații muzicale și oratoriu), cu invitați speciali din România, Germania, Spania, Elveția, Austria și Slovacia.
5 noiembrie - Bach esențial
Orchestra Națională de Cameră a Sălii cu Orgă sub bagheta maestrului Dietel Holzapfel (Germania) și soliștii: Teo Gheorghiu (pian/ Elveția), Maria Florea (vioară/ Spania), Ion Negură (flaut/ Republica Moldova) și Ivan Baranovschii (pian/ Republica Moldova)
J.S. Bach Concertul Brandemburgic nr.3, BWV 1048
J.S. Bach Concertul Brandemburgic nr.5, BWV 1050 / soliști Maria Florea (vioară), Ion Negură (flaut), Ivan Baranovschii (pian)
J.S. Bach Concertul pentru pian și orchestră BWV 1056 / solist Teo Gheorghiu (pian)
J.S. BachConcertul pentru pian și orchestră BWV 1052 / solist Teo Gheorghiu (pian)
7 noiembrie - Recital de orgă
Solist: Sebastian Heindl, organist titular la Biserica Memorială din Berlin / Germania
Creații de J.S.Bach, C. Franck și S. Heindl
12 noiembrie - Janoska Ensamble - Bach (Re) Imaginat
Improvizații pe muzica lui J.S. Bach și A.Vivaldi
16 noiembrie - Pasiunile după Matei
Orchestra Națională de Cameră a Sălii cu Orgă, dirijor Cristian Florea; Corul Național de Cameră și Corul AMTAP, dirijor Ilona Stepan și soliștii Lilia Istratii (mezzo-soprano), Diana Axentii (soprano), Gheorghe Severin (bariton), Cristophe Poncet de Solage (tenor); Mitch Raemaekers (tenor); Jean-Luc Ballestra (bas-bariton)
Pasiunile după Matei BWV244 este un oratoriu sacru compus de Johann Sebastian Bach în 1727, pentru voci solo, cor dublu și orchestră dublă, pe un livret de Picander (Christian Friedrich Henrici). Conține capitolele 26 și 27 ale Evangheliei după Matei (traducerea germană a lui Marin Luther), intercalate cu arii și momente corale. Este considerată a fi una dintre capodoperele muzicii sacre culte.