Luni, 1 octombrie şi marţi, 2 octombrie 2007, va avea loc a doua ediţie a Zilelor filmului rus, festival organizat de Institutul Cultural Român în colaborare cu Fundaţia Dostoievski (Fundaţia Culturală Est-Vest), Uniunea Scriitorilor, ArCub şi Fundaţia pentru poezie "Mircea Dinescu". Proiecţiile vor avea loc de la ora 18, la sediul ICR din Aleea Alexandru nr. 38.
Festivalul aduce la Bucureşti scurtmetraje şi documentare recente ale unor cunoscuţi cineaşti ruşi.
În deschidere va fi proiectat episodul pilot al documentarului politic Libertate «à la russe» (2006), realizat de actorul, scenaristul şi regizorul Andrei Smirnoff şi de regizorul Alexander Guryanov. În cele 10 episoade ale serialului, cei doi reputaţi cineaşti realizează o paralelă între "democraţia rusă" a secolului trecut şi democraţiile europene din aceeaşi perioadă. Al doilea film din program este scurtmetrajul de animaţie Dragostea mea regizat de Andrei Petrov. Filmul, ecranizare după o nuvelă a scriitorului Ivan Shmelev, descrie amintirile personajului principal, din vremuri romantice revolute. Prima seară a festivalului se încheie cu documentarul etnografic Micuţa Katerina (2004), regizat de Ivan Golovnev. Filmul prezintă o familie de băştinaşi din nord-vestul Siberiei, aparţinând comunităţii hanty. A doua seară de film rus va fi deschisă de documentarul Fetele din Stalingrad (2006), în regia Tatianei Donskaia. Trei surori sunt urmărite în itinerariul lor din Stalingradul natal până în nordul Rusiei, unde se refugiază în timpul blocadei din 1942. Odată cu acest parcurs ni se dezvăluie peisajul unei perioade istorice dramatice. A ucide un om este titlul documentarului semnat de Tofik Sahverdiev, următoarea producţie de pe afişul festivalului. Filmul reproduce mărturiile unor tinere deţinute într-un penitenciar rus, care vorbesc despre crimele săvârşite. Ultimul secret al lui Theremin, regizat de Iraida Yusupova şi Alexander Dolgin, încheie ediţia a doua a Zilelor Filmului Rus. Parodie a genului documentar, pelicula vorbeşte despre evoluţia artei contemporane în condiţiile unei supraproducţii culturale.