O expoziţie de fotografii realizate de regizorul Adi Voicu în timpul filmărilor la documentarul Metrobranding – o poveste de dragoste între oameni şi obiecte va fi prezentată la Institutul Cultural Român în perioada Festivalului Filmului European.
Filmul spune povestea a cinci branduri, cândva staruri ale Epocii de Aur: salteaua Relaxa, tenişii de Drăgăşani, motocicleta Mobra, becul de Fieni şi maşina de cusut Ileana. Au apărut aproape în acelaşi timp, iar în jurul fabricilor care le produceau răsăreau peste noapte oraşe.
Ce s-a ales de destinul acestor branduri, de oamenii din jurul lor şi, mai ales, de oraşele mici industriale pe care le susţineau? Altădată mândria României socialiste, aceste oraşe şi-au pierdut identitatea, odată cu dispariţia produselor lor.
Expoziţia va fi vernisată cu prilejul conferinţei de presă a Festivalului, în data de 3 mai, şi va putea fi vizitată până pe 16 mai. Documentarul Metrobranding (regia Ana Vlad şi Adi Voicu) va avea premiera în cadrul Festivalului Filmului European, pe 6 mai, la Cinema Studio.
„În urmă cu patru ani, intrând pentru prima dată într-un oraş mic industrial din România cu gândul să realizez un film, am avut un sentiment surprinzător. Parcă mă întorceam în timp. După o zi petrecută în Mizil timpul a căpătat altă dimensiune, totul a devenit static. Experienţa trăirii unei zile în Mizil este identică cu experienţa trăirii zilei precedente. Am avut senzaţia că totul e îngheţat ca într-o carte poştală din anii '80.
Am facut fotografiile în timpul realizării filmelor documentare Metrobranding şi Victoria, în oraşele Mizil, Drăgăşani, Zărneşti, Fieni, Cugir şi Victoria, iar expoziţia ar trebui să te ducă, exact ca o maşină a timpului, în trecut." (Adi Voicu)