Cvartetul Belcea la Ateneul Roman

Rezidenta formatiei britanice la Bucuresti continua cu un regal cameral
Miercuri, 13 februarie 2008, ora 19.00, Cvartetul Belcea
revine la Ateneul Roman. Recitalul prestigioasei formatii londoneze cuprinde pagini camerale de referinta create de Mozart, Beethoven si Webern. Concertul face parte dintr-o serie de evenimente din cadrul rezidentei Cvartetului Belcea la Ateneul Roman, rezidenta sustinuta de Institutul Cultural Roman in parteneriat cu Filarmonica George Enescu.
Infiintat in 1994, in timpul studiilor la Colegiul Regal din Londra, ansamblul alcatuit din Corina Belcea, Laura Samuel, Krzysztof Chorzelski si Antoine Lederlin are un palmares impresionant: mari premii la competitiile internationale de gen de la Osaka si Bordeaux, premiul de disc Gramophone, colaborari cu muzicieni de renume. Cvartetul Belcea inregistreaza acum sub egida EMI, unde a realizat o colectie impresionanta, cu un repertoriu extins, de la Mozart, Brahms si Fauré, la Janáček, Britten si Bartók. Dupa cativa ani de rezidenta la Wigmore Hall in Londra, formatia este in prezent cvartet in rezidenta la Ateneul Roman, in cadrul unui proiect initiat de Institutul Cultural Roman si derulat pentru al doilea an consecutiv in parteneriat cu Filarmonica George Enescu. Rezidenta consta intr-o serie de concerte si cursuri de perfectionare cu cvartete tinere din Romania.

Aparitiile Cvartetului Belcea sunt caracterizate, deopotriva, de performanta interpretativa si de un program ales in urma unei indelungi meditatii, cu legaturi subtile intre lucrari apartinand unor epoci, stiluri si conceptii estetice variate.

Cvartetul K 499 in Re Major
, dedicat de Mozart prietenului sau, compozitorul si editorul Franz Anton Hoffmeister, a fost definitivat in 1786, intre ciclul de sase cvartete intitulat Haydn si cel al cvartetelor «prusace».
Cele Cinci piese op. 5
scrise in 1909 de Anton Webern, cu o durata de numai opt - zece minute, contin elemente timbrale inedite, registre extreme, sonoritati noi in epoca. Fara a se supune inca rigorilor serialismului, compozitorul organizeaza totul la nivel miniatural, cu migala, micile profile simetrice dobandind o evolutie proprie.
Cvartetul op. 127
, dedicat Printului Galitzin si compus in 1824, deschide seria ultimelor cvartete ale lui Beethoven. Creatia comunica subtil cu ultima capodopera a simfonismului beethovenian, Simfonia a IX-a op. 125.
Biletele pot fi procurate de la casa Ateneului Roman, tel. 315 68 75.

Contact media: Biroul de presa al ICR, tel: 031 71 00 625, e-mail: biroul.presa @ icr.ro