20 de instalații de Artă Imersivă din întreaga lume, la Festivalul RADAR cu sprijinul ICR

RADAR, cel mai mare festival multidisciplinar de new media art din România, ajunge la a V-a ediție și își extinde granițele, devenind internațional, cu sprijinul ICR. Festivalul, care se va desfășura în perioada 4 - 6 octombrie 2024, la Caro Hotel București, aduce în premieră un line-up cu 11 artiști internaționali consacrați din Franța, Polonia, Iran, Danemarca, Portugalia, Moldova, Ungaria, și Bulgaria

Tema de anul acesta, Future Nature, prezentată de ING Bank, marchează această ediție specială printr-o experiență transformatoare, unde arta și tehnologia se împletesc pentru a remodela interacțiunile și natura umană. Cu ocazia ediției aniversare, RADAR devine o platformă globală, reunind peste 20 de instalații de artă imersivă care invită publicul să contempleze viitorul naturii, nu doar ca un mediu fizic, ci ca o forță dinamică ce influențează obiceiurile, stilurile de viață și divertismentul.

În cadrul festivalului, vor fi prezentate și lucrări digitale ale artiștilor și studiourilor independente din România, precum și o secțiune specială realizată în parteneriat cu UNATC, dedicată studenților și absolvenților programului de masterat ITPMA, care aniversează șapte ani de existență în 2024. Acești artiști au fost prezenți constant în cadrul festivalului RADAR încă de la prima ediție, contribuind la creșterea și diversificarea acestuia.

Instalațiile de new media art din expoziție folosesc tehnologii de vârf, precum Realitatea Augmentată, Realitatea Virtuală, Realitatea Mixtă, Inteligența Artificială, video-mapping și senzori de interactivitate, transformând publicul din simplu spectator într-un colaborator activ în explorarea viitorului.

Prin instalații interactive, artă generativă, lumină și sunet, Ksawery Komputery, din Polonia, pionier în domeniul sculpturilor „Phygital”, îmbină perfect lumea fizică și digitală. Spectatorii vor putea interacționa cu instalația FLUX prin gesturi și voce și vor putea genera noi instanțe ale lucrării.

Collectif Scale, unul dintre cele mai cunoscute studiouri de new media art la nivel internațional, este un grup de creativi din Franța, din medii profesionale și artistice foarte diferite ce creează prin instalațiile lor legături între muzică, lumină, design architectural, divertisment, artă contemporană, natură și viitor, om și mașină. Studioul va fi prezent cu două instalații interactive, Amonitte și Carnival.

În intervalul 19:00 - 22:00, al fiecărei zile, festivalul va găzdui o scenă de performance audio vizual live, iar participanții vor putea să se bucure de spectacole sonore, vizuale și digitale incredibile create de către unele dintre cele mai creative minți naționale și internaționale din acest domeniu artistic.

Festivalul RADAR include și RADAR Kids, secțiunea dedicată copiilor, prezentată de Lidl România. Aceștia vor putea interacționa cu instalații de lumini și sunet create special pentru ei, atât de artiști din România, cât și din Danemarca și Franța.

Copiii vor avea acces și în cadrul expoziției generale RADAR în costul biletului. Vârsta recomandată este de peste 3 ani.

În cadrul edițiilor anterioare au participat peste 2000 de copii.


Biletele sunt disponibile pe site-ul festivalului și pe entertix.ro, la link-ul  pentru acces RADAR general si aici pentru acces RADAR Kids, la prețul de 50 de lei pentru adulți și 40 de lei pentru copii. Sunt disponibile reduceri pentru grupuri și studenți.

Partener principal: ING Bank

Partener RADAR KIDS: Lidl România

Radar Kids este un proiect co-finanțat de Primăria Municipiului București prin ARCUB în cadrul Programului „București 565. Conexiuni urbane” 2024.

FUTURE NATURE – Scena LIVE A/V (Audio Vizuală) este un proiect co-finanțat de Administrația Fondului Cultural Național (AFCN), parte din programul RADAR.

Proiect co-finanțat de Institutul Cultural Român și Institutul Francez din România

Parteneri Culturali: Centrul Cultural Maghiar București UNATC I. L. Caragiale, Societatea Ornitologică Română (SOR), 360 Revolution, Epson.
Parteneri media: IQAds, The Institute, Zeppelin, Agerpres, Designist, BIZ, Haute Culture by BIZ, Modernism, GOKID, Munteanu, Radio România Cultural.