Institutul Cultural Român de la Tel Aviv vă invită la expoziția „Still Life” semnată de artiștii cercului „Apparatus 22” în cadrul Târgului de Artă Contemporană Fresh Paint de la Tel Aviv, care va avea loc în perioada 28 martie -1 aprilie la Muzeul de Științele Naturii Steinhardt din cadrul complexului Universității Tel Aviv.
Cu sprijinul ICR Tel Aviv, grupul Apparatus 22 (Dragoș Olea, Maria Farcaș și Erika Olea) va participa la programul internațional de expoziții și va susține o discuție, în limba engleză, cu titlul „Apparatus 22 on statistics, SUPRAINFINIT, no. 3 and arches of roses” în data de 28 martie 2017, ora 18:00 în cadrul Fresh Paint Salon. Discuția va prezenta publicului modalitățile de exprimare artistică utilizate de „Apparatus 22” printr-o serie de subiecte variind de la importanța cifrei 3 în lucrările lor la universul SUPRAINFINIT creat de aceștia, precum și numeroasele variante artistice în care grupul se raportează la corpul uman.
Program de vizitare al târgului:
Marți, 28 martie, orele 17:00 – 22:00
Miercuri, 29 martie, orele 17:00 – 22:00
Joi, 30 martie, orele 17:00 – 22:00
Vineri, 31 martie, orele 10:00 – 18:00
Sâmbătă, 1 aprilie, orele 10:00 – 21:00
Bilete și program complet: http://www.freshpaint.co.il/en
Hartă: http://www.freshpaint.co.il/en/art-fair/map
Târgul Internațional de Artă Contemporană Fresh Paint, cel mai important eveniment internațional de profil din Israel, este organizat în colaborare cu Primăria Tel Aviv, Ministerul Culturii și Ministerul de Externe din Israel. Fiecare ediție a târgului atrage anual un număr de peste 30.000 de vizitatori, în cadrul programului internațional din acest an vor expune importanți artiști precum Apparatus 22 (România), Andrius Erminas (Lituania), Tono Carabajo (Spania), Kneip (Norvegia), Misoo (SUA) și Roman Sakin (Rusia). Acestora li se va alătura o numeroasă prezență expozițională din partea artiștilor plastici israelieni. Printre susținătorii evenimentului se numără casa de licitații Sotheby's, Outset Contemporary Art Fund și principalele centre artistice din Israel: Muzeul de Artă din Tel Aviv, Muzeul Israel, Muzeul de Artă din Herzliya, Muzeul de Artă din Petach Tikva, Muzeul de Artă din Haifa, Muzeul Designului din Holon, Centrul de Artă Contemporană din Tel Aviv, Uniunea Artiștilor Plastici din Israel.
Despre expoziția „Still Life” semnată de Apparatus 22 – Fără o educație formală în pictură, dar fascinat și intrigat deopotrivă de subiectele și simbolistica naturii moarte, colectivul Apparatus 22 a conceput o abordare îndrăzneață a genului. Cum ar fi ca această nouă înțelegere a naturii moarte să conțină și pânza, să uzeze de elementele decorative și simbolice ale genului, dar să opereze cu limbajul ca instrument esențial în recrearea unei atât de dezirabile „felii de viață”? Codurile celei mai jos clasate formule din ierharhia genurilor picturii sunt inversate în mod subversiv, lăsând cuvintele (și imaginația fiecăruia) să „picteze” compoziții poetice care lasă deschisă la infinit decriptarea tabloului final.
Expoziția cuprinde două serii de naturi moarte:
Still Life (m) series - STILL LIFE (1), STILL LIFE (2), STILL LIFE (3)
Prima serie de naturi moarte ale colectivului artistic Apparatus 22 a avut ca punct de plecare istoria fascinantă a Marucăi Cantacuzino Enescu, o prințesă histrionică și inteligentă, care a pus în discuție normele și imaginarul societății românești în prima jumătate a secolului XX. Pictate pe materiale textile vintage prețioase, cuvintele portretizează trei intervale de timp în tot atâtea tablouri cu tușă dramatică, încărcate cu reminiscențele unei epoci opulente și glamour, putând fi foarte ușor interpretate într-o cheie contemporană. Transgresiunile temporale și narative permit, și ocultează, identificarea cu personajul istoric, fiind în același timp o meditație asupra puterii emancipatoare a dorinței.
STILL LIFE (FF) series - Still Life (raven), Still Life (chimera), Still Life (fashion bestiary)
Cea de-a doua serie se joacă cu termenul care denominează însuși genul, „moartă” (still), care, istoric vorbind, presupune reprezentarea de obiecte neînsuflețite, animale moarte etc. Cele trei poeme descriptive, dedicate unei stranii, fantastice faune, combină elemente din dimensiunile reală și simbolică. Un corb, o himeră, o colecție bizară de animale: atât moda, cât și literatura și istoria artei, livrează indicii în interpretarea scenelor aparent ermetice. Peisaje stâncoase în alb și negru, cu totul și cu totul lipsite de viață, care funcționează ca fundal, adaugă, sau îndepărtează, încă un strat în structura compozițională.
Apparatus 22 este un colectiv de artă inițiat în ianuarie 2011 in București de Erika Olea, Dragoș Olea, Maria Farcaș și Ioana Nemeș (1979 – 2011). In prezent membrii colectivului lucrează în București și Bruxelles. „Apparatus 22” explorează relațiile complexe dintre modă, sistemul fashion și economie, politică, studii de gen, religie, mișcări sociale cu scopul de a dezvălui teme de reflecție asupra societății contemporane.
„Apparatus 22” a participat la numeroase expoziții și festivaluri în instituții precum: Bienala de Artă Contemporană de la Veneția 2013, MUMOK, Viena (AT), Brukenthal Museum – Galeria de Artă Contemporană, Sibiu (RO), MAK, Viena (AT), Steirischer Herbst, Graz (AT), Akademie Schloss Solitude, Stuttgart (DE), Salonul de Proiecte, București (RO), TIME MACHINE BIENNIAL OF CONTEMPORARY ART, D-0 ARK UNDERGROUND, Konji (BIH), TRAFO Gallery, Budapesta (HU), Futura, Praga (CZ), Ujazdowski Castle – Centre for Contemporary Art, Varșovia (PL), Württembergischer Kunstverein Stuttgart (DE), Muzeul de Artă Contemporană, București (RO), KunstMuseum Linz (AT), Osage Foundation (Hong Kong), Progetto Diogene, Torino (IT), Nest, Haga, (NL), Academie Royale des Beaux Arts, Bruxelles (BE).