Recital cameral susținut de pianistul Horia Maxim și invitații săi Mihaela Anica și Georg Hamann

Miercuri, 26 februarie 2014, ora 18.00, în Aula Palatului Cantacuzino din București (Calea Victoriei nr. 141, sector 1), va avea loc un recital cameral susținut de pianistul Horia Maxim și invitații săi Mihaela Anica și Georg Hamann. Evenimentul este organizat de Institutul Cultural Român în parteneriat cu Muzeul Național „George Enescu”.
PROGRAM
George EnescuBourrée din Suita în Re major op.10 pentru pian
Cantabile et Presto pentru flaut și pian
Concertstück pentru violă și pian

Liviu DănceanuPianul cu Instrumente (selecțiuni)

Paul ConstantinescuToccata pentru pian („Joc Dobrogean”)

Bohuslav Martinů – Trio H 300: 1. Poco Allegro
2. Adagio
3. Andante, Allegretto scherzando

Dmitri Șostakovici – 5 Piese pentru trio: Preludiu - Gavotte - Elegie - Vals - Polca
„Horia Maxim demonstrează o forță evocatoare impresionantă.“ (Revista „Actualitatea Muzicală”)
„Acest pianist posedă o capacitate remarcabilă de exprimare artistică, dublată de o stăpânire ireproșabilă a instrumentului.“ (Ziarul „Adevărul”)


Horia Maxim (născut în 1971, la Galaţi), un muzician a cărui prezenţă constantă pe scenele de concert oferă o elocventă referinţă despre talentul său artistic, este considerat ca unul dintre cei mai buni pianişti ai generaţiei sale. Anvergura staturii sale de interpret este sugerată, nu mai puţin, de complexitatea expresiei muzicale demonstrate de acesta în abordarea unui repertoriu vast şi complex, atât ca solist concertist – colaborator, în peste 500 de concerte, al majorităţii orchestrelor simfonice din România – cât şi ca partener al unor importanţi interpreţi români şi străini (de exemplu în Maxim Quartet - grup constituit în anul 2011) în recitaluri camerale susținute pe scene din Germania, Franța, Italia, Austria, Japonia și, bineînțeles, din România.
Horia Maxim participă de câţiva ani la numeroase festivaluri naţionale şi internaţionale, cele mai importante dintre acestea fiind „Europäische Wochen Festspiele“ (Passau, Germania), Festivalul Internațional „George Enescu“, „Nuova Consonanza“ (Roma), „Icon Arts Festival” (Sibiu), „Bucharest Music Film Festival” și „Săptămâna Internaţională a Muzicii Noi” (București). Realizările sale cuprind numeroase înregistrări, Horia Maxim interpretând, printre altele, un număr semnificativ de creaţii muzicale în primă audiţie (precum „Concerthymne'' pentru pian și orchestră de Liviu Dănceanu – CD produs în anul 2012). De asemenea, a înregistrat variate lucrări pianistice pentru coloana sonoră a unor filme produse în Franţa şi Statele Unite ale Americii (cum ar fi „Youth Without Youth", film produs şi regizat de Francis Ford Coppola în anul 2007).

Horia Maxim a început studiul pianului sub îndrumarea eminentului profesor Mircea Costache în cadrul liceului bucureştean „George Enescu'', în timp ce perioada studiilor desfăşurate la Universitatea Naţională de Muzică din Bucureşti a fost marcată de influenţa excepţională a maestrului Dan Grigore şi a doamnei Delia Pavlovici.

În paralel cu activitatea solistică, pianistul Horia Maxim desfăşoară o activitate pedagogică susţinută în cadrul Universității Naţionale de Muzică din Bucureşti. În această calitate este invitat, deseori, să susțină importante proiecte de educație (cursuri, competiții) românești și europene.

Mihaela Anica (născută la Bucureşti, în 1977) este un muzician cu o susţinută activitate artistică, atât în Austria, ţara sa de adopţie, cât şi în Franţa şi Germania. Printre cele mai importante evenimente muzicale la care a luat parte se numără festivalurile „Allegro Vivo“ (Austria) şi „Acanthes - Flute Atelier“ (Franţa), precum şi recitalurile susţinute în seria de acţiuni culturale organizate de „KulturKontakt Austria“. De asemenea, a câştigat, de-a lungul anilor, importante distincţii şi burse de excelenţă (printre altele: Werner Tripp Memorial Found, Tokyo Foundation). Între anii 2008-2010 a facut parte din prestigiosul ansamblu “Orchestre de Flutes Français”, iar în perioada 2010-2011 colaborează cu Filarmonica “George Enescu” din București. În prezent este membră a grupului MAXIM QUARTET, o formație inedită al cărei succes a condus la participarea acesteia, în anul 2013, la festivaluri internaționale precum “ Festspiele Europaeische Wochen” (Passau, Germania) sau „George Enescu”.
Mihaela Anica a beneficiat de îndrumarea unor importanţi flautişti şi pedagogi europeni, printre cei mai cunoscuţi dintre acestia numărându-se Ion Bogdan Ştefănescu (Universitatea Naţională de Muzică Bucureşti), Barbara Gisler-Haase (Universitatea de Muzică şi Artă Dramatică din Viena), Pierre-Yves Artaud (Ecole Normale de Musique de Paris), Karl-Heinz Schuetz sau Rafael Leone. Muzician înzestrat cu o mobilitate artistică remarcabilă, Mihaela Anica a interpretat, în numeroase recitaluri şi concerte, unele dintre cele mai valoroase lucrări din întreaga creaţie camerală şi concertantă dedicată flautului (Sonatele pentru flaut și pian de Serghei Prokofiev, Cesar Franck, Francis Poulenc; Concertul pentru flaut și orchestră de Jacques Ibert ș.a.)

În paralel cu activitatea sa concertistică, Mihaela Anica se dedică pedagogiei, prin implicarea sa în proiecte de educaţie muzicală – “Flute Update” (Editura Doblinger - Austria), Yamaha Academy of Music - Viena, Anton Stadler Musikschule - Bruck a.d. Leitha, Austria, Cursurile de vară de la Bistrița etc. De asemenea, începând cu anul 2011 Mihaela Anica este reprezentant, în România, al Wiener Flötenwerkstatt (Atelier Tomasi), cel mai important constructor și furnizor de flaute din Austria.

Georg Hamann (născut în 1960) și-a făcut studiile la Universitatea de Muzică din Viena, orașul său natal, cu Klaus Maetzl (vioară) și Hatto Beyerle (violă), membri ai cvartetului Alban Berg, participând apoi la cursuri de specializare cu Max Rostal și William Primrose. Mulți ani prim-violist la Orchestra de Cameră din Viena, a activat și ca profesor de violă și asistent al lui Hatto Beyerle la Universitatea din Hanovra, ulterior ca profesor de muzică de cameră, vioară și violă la Universitatea de Muzică din Vienna, susținând de asemeni cursuri de perfecționare în Europa (Dublin, Lisbon, Ljubljana, Manchester, Utrecht, Vilnius, Warsaw, Thessaloniki ș.a.), Israel și Japonia. În calitate de profesor a fost invitat și în România, la universitățile din Brașov și Cluj.

Ca membru în Ensemble Wien Tokyo și Arcus Ensemble Wien a participat la numeroase turnee în Europa, Israel, USA și Japonia. În 1998 Georg Hamann înființează împreună cu Ludwig Müller, Barna Kobori și Christophe Pantillon aron quartett, ansamblu rezident al Centrului Arnold Schoenberg din Viena, considerat a fi unul din cele mai bune cvartete de coarde din Austria.
Ca violonist (specializat și pe vioară barocă) și violist, Georg Hamann a cântat în săli de concert celebre (Musikverein și Konzerthaus din Viena, Mozarteum Salzburg, Verdi Hall din Milano, Casals Hall din Tokyo, Carnegie Hall din New York etc.) și în cadrul unor festivaluri renumite (Vienna Festival, Styriarte Graz, Edinburgh Festival, Menuhin Festival Gstaad, Santo Domingo Festival, Woodstock Mozart Festival, Nagano Festival Japan etc.).

A cântat în diverse formule camerale cu parteneri renumiți precum Bruno Canino, Philippe Entremont, Elisabeth Leonskaja, Oleg Maisenberg, Christian Tetzlaff, Ernst Kovacic, Erich Höbarth, Vladimir Mendelssohn, Boris Pergamenschikow, Christoph Richter, Sharon Kam, Alois Brandhofer, Wenzel Fuchs, Michel Lethiec, Anna Caterina Antoniacci, Ildiko Raimondi, de asemenea cu membrii cvartetului Alban Berg. O serie de CD-uri au preluat unele din interpretările sale - de la Mozart și Schubert la Schoenberg și, mai departe, la compozitori austrieci moderni.