Bien ensemble - Mădălina Constantin

Bien ensemble - Madalina Constantin

In această perioadă de post izolare, Institutul Cultural Român de la Paris reia seria de interviuri intitulată "Bien ensemble - Creatorii români în timpul și după pandemia de coronavirus", menținind astfel legătura cu creatorii români din Franța sau cu creatorii care participă prin munca loc la strălucirea culturii române în Franța.

În fiecare marți, începând din 12 mai, 19 artiști împărtășesc cu noi cotidianul lor și proiectele pe care le-au gândit în timpul acestei pauze forțate a lumii culturale.

Continuăm această serie de interviuri cu actrița Mădălina Constantin, online pe pagina noastră de Facebook marți, 15 septembrie, începând cu ora 16.

Mădălina Constantin

Mădălina Constantin s-a născut în România. După ce a urmat studii la Academia de Teatru și Film din București, începe să studieze primele roluri la Teatrul Național Bulandra și la Teatrul Mic din București.

În 2003 a fost primită la Conservatoire National Supérieure d'Art Dramatique de Paris.

Mădălina Constantin este în același timp actriță de teatru și de cinema.

În 2005 fondează cu Alexandra Badea compania Europ´artes. Mădălina Constantin joacă texte cum ar fi Histoires de familles (Povești de familie) de Biljina Srblianovic, La Femme Comme Champs de Bataille (Femeia ca un câmp de luptă) de Matei Vișniec sau Fuck You Europa de Nicoleta Esinencu, apoi, când Alexandra Badea începe să scrie primele sale texte ca autor, în mai multe spectacole semnate de aceasta, printre care în ultimul timp, trilogia POINT DE NON RETOUR, Thiaroye (2018) și Quai de Seine (2019), montată la Théâtre National de la Colline.

În 2010 începe o colaborare cu Anatolie Vassiliev, la Roma, o abordare din perspectivă ludică a textelor lui Anton Cehov. Urmează, tot în același an, o reinterpretare a textelor scrise de Albert Camus și de Jean Genêt, ca și ale autorilor contemporani, cum ar fi Dieudonné Niangouna, pentru spectacolul cu titlul Sheda, jucat la Carrière de Boulbon, Festivalul de la Avignon (2013). În timpul festivalului de la Avignon are loc întâlnirea fericită cu regizorul Frédéric Fisbach, cu care va da viață spectacolului Corps (Corpuri), un scenariu după romanul Zone d'amour (Zonă de dragoste), de Alexandra Badea. Colaborarea cu acest regizor continuă pentru scenarizarea piesei Elisaberh sau Echitatea de Eric Reinhardt, la Théâtre du Rond Point, Paris.

Colaborarea continuă până azi, cu spectacolul VIVRE!, care va fi prezentat foarte curând la Théâtre National de la Colline (Paris), deci în septembrie 2020.

Pe marele ecran ea filmează, în România, roluri importante în filmele lui Nicolae Mărgineanu (Benie soit Prison), "Binecuvântată fie inchisoarea", în Bloodrayn de Owi Ball, sau în filme destinate micului ecran, cum ar fi Gunpowder Treason and Plot, realizat de regizorul englez Guillis Mckannon pentru BBC.

A jucat în 2008 în primul film de lung metraj al actriței/regizor Fanny Ardant, Cendres et Sang (Cenușă și sânge), prezentat de altfel și în ediția 2009 a Festivalului de la Cannes. Cu scurt metrajul Solitudes (Singurătăți), de Liova Jedlicki, primește premiul pentru interpretare feminină la Festivalul de film de la Clermont Ferrant în 2013.

Mădălina Constantin a jucat și în Marussia, de Eva Pervolovici, în Monsieur Paul, de Olivier Schatzky, și în Aniversarea (l'Anniversaire), de Dan Chisu, sau A Decent Man (Un Om la Locul lui) de Hadrian Marcu.

Background

O întâlnire săptămânală cu titlul"Bien Ensemble - Creatorii români din Franta în timpul si după epidemia de coronavirus", pe paginile noastre Facebook și Instagram, pentru a vedea și asculta tineri artiști, a afla care sunt speranțele lor, ideile lor pentru viitorul apropiat, dar și gânduri despre felul în care procesul lor de creație sau de interpretare, de muncă artistică cotidiană, a fost nevoit să se armonizeze, să se adapteze cu izolarea impusă.

Înregistrările video pe care le vom prezenta vor fi în limba franceză sau vor fi subtitrate în limba franceză. Editarea este asigurată de videastul Alexander Varlamov.