Bruxelles: Biblia neagră a lui William Blake, în cadrul manifestării „Săptămâna sunetului”

Biblia neagră a lui William Blake, un spectacol de Ilinca Stihi - în cadrul manifestării „Săptămâna sunetului


Soluțiile regizoral-artistice, pentru spectacolul Biblia neagră..., apelează și la o formulă de operă-rock, ceea ce apropie montarea radiofonică de sensibilitatea ascultătorului contemporan și conduce la o receptare directă, mai puternică. În ideea de a integra teatrul radiofonic în fenomenul viu al creației tinerilor artiști, spectacolul reușește, prin distribuția care numără patru debuturi actoricești, prin colaborarea cu un compozitor al noilor generații, să exploreze și să evidențieze expresivitatea sonoră a artiștilor de mâine.

Demersul radiofonic este inspirat de universul spiritual-artistic al lui William Blake, atât de provocator pentru lumea de astăzi, care încearcă ea însăși să-și formuleze o nouă mistică, fie ea și cinică, deschizând din nou lupta cu demonul morții personale și al morții colective (Apocalipsa), reușind să-l redefinească radical. Omul contemporan schimbă, astfel, raportarea directă la operele marii culturi cu care rezonează diferit, filtrate prin noile valori, în noii parametri pe care îi declară.

Scenariul Biblia Neagră a lui William Blake propune o călătorie prin operele poetice și filozofice ale autorului. Structura lui - fidelă afirmațiilor lui Blake care consideră imaginația realitate, dar realitate supremă, viziune divină - își asumă o formulă neconvențională.

În distribuție: Andrei Huțuleac, George Ivașcu, Anca Sigartău, Gabriel Spahiu, Andrei Ciopec, Adrian Loghin, Sandra Ducuță, Ciprian Cojenel, cu participarea mezzosopranei Georgiana Mototolea; regia de studio: Milica Creiniceanu; asistența tehnică înregistrări teren: Marius Țoghină, Bogdan Dumitrescu, Răzvan Andrei; muzica originală: Vlad Pasencu; regia muzicală și sound design: Vlad Ioachimescu; redactor și coordonator de proiect: Crenguța Manea; o producție TNR, februarie 2016.


LA RADIO ÉCLATÉE


sursă: http://lasemaineduson.be


« C'est suite à la projection en Surround de la pièce radiophonique d'Ilinca Stihi « Black Bible » que m'est venue l'idée de proposer une formule d'écoute radiophonique étendue au concert avec orchestre de haut-parleurs. Cela permet d'abord aux créateurs de sortir les espaces de leurs créations de « l'écran d'écoute stéréophonique » pour investir l'espace d'une salle de concert et d'améliorer leur écoute. J'y ai vu aussi une ouverture de diffusion très intéressante pour ce type de création qui s'apparente plus au concert qu'à une écoute de type radio On peut y retrouver cet échange d'idées sur le vif que l'on peut avoir après un concert de musique. Cela permet, enfin, aux créateurs de rencontrer leur public » Stephan Dunkelman

Cet événement s'inscrit dans le cadre d'un projet européen triangulaire (Semaines du Son de Bruxelles, France, Roumanie). Trois options de spatialisations différentes seront proposées : - MULTICANAL, formule déjà souvent utilisée que ce soit en radio ou en représentation publique - ACOUSMATIQUE, technique de spatialisation utilisée lors de concerts électroacoustique où le compositeur interprète en direct une version développée dans l'espace - IMPROVISÉE, une création radiophonique créée et remixée en direct pour l'espace.

** Black Bible - Ilinca Stihi, mention au Prix Italia 2016

** Phonobiographie # 1 - Charo Calvo a reçu la Palma Ars Acoustica de la UER (European Broadcating Union, Genève) en 2014, a été nommée au Prix Europa Berlin.

** Hörspiel mix, 100 % vinyles, une création radiophonique en direct à partir de vinyles /een live radiocreatie op basis van vinylen van Amandine Casadamont (lauréate de nombreux prix radio à New York, Arles, Bucarest, Mexico...).

En coproduction avec l'ACSR.  Avec l'aide d'ARTeM pour la définition et l'installation du dispositif de spatialisation sonore. Todor Todoroff spatialisera Hörspiel mix d'Amandine Casadamont.


Ilinca Stihi is a graduate of The Bucharest Academy of Theatre and Film, the film directing department. Since 2005 she has been a director at the Romanian Radio Broadcasting Corporation. She directed and signed the script for several radio dramas for adults and children. In 2013 she initiated, alongside the Head of the Radio Drama Department and colleagues, the Grand Prix Nova International Radio Drama Festival. She is the author of several Romanian radio productions which were given awards by International Radio Festivals such as Maldoror- The Sentimental Biography of a Serial Killer(2010), original script based on „The Songs of Maldoror" by The Count of Lautreamont (Prix Ex Aequo, Bratislava, Prix Marulic), Argentina(2011), original script (The Gold Award at New York International Radio Festival, Premios Ondas at the International Radio and Television Festival Premios Ondas in Barcelona, Prix Marulic), Suzana(2012) original script inspired by Werner Herzog and Novalis (UNITER Prize (The National Theater Union) for Best Radio Drama of 2012 Bronze Medal at the New York International Radio Festival, Third Place Prix Marulic). The Mother (2015), sort form ( Silver Award at Grand Prix Nova, Bucharest) She also directed the Swedish version of the radio drama Maldoror- The Sentimental Biography of a Serial Killer for Radio Sweden. In 2016 she was the director and author of the first radio drama in surround sound ever produced in Romania, "The Black Bible of William Blake". From 2013 she is a member of the jury for the New York International Radio Festival. In 2014 she was the co-president of the International Festival of Radio Drama and Documentary, Prix Marulic Jury alongside Ljubo Pauzin. As a stage director she directed several plays for adults and children in Bucharest and other cities. Brand by Henrik Ibsen (2005) was selected to represent Romania at the Ibsen Festival in Oslo. DADAnoNON (2016, experimental mutlimedia performance on dadaism, toured the biggest European cities such as Paris, London, Cracow.

01-02-ilinca-stihi

Dată: 1 februarie 2017, 20:15 - 21:30

Loc: Salle Gothique, Hôtel de Ville, Grand Place, Bruxelles