Un duo electrizant pentru Ziua Națională a României, la Londra

Tradiționalul nostru recital de gală dedicat Zilei Naționale a României va fi susținut de Andreea Soare, unul dintre starurile în ascensiune ale Operei Naţionale din Paris. Irezistibila soprană, a cărei apariție în spectacolul „Così fan Tutte” de la Garsington Opera Festival a fost apreciată ca fiind „minunată, sinceră, dovedind un timbru bogat”, va fi însoțită de pasionalul tenor Florin Guzgă de la Opera Națională din Iași, una dintre cele mai bune voci ale scenei românești de gen, și de pianistul Philip Richardson. Programul cuprinde duete faimoase din operele lui Mozart, Puccini și Verdi, precum și lieduri de Pier Francesco Tosi, Tiberiu Brediceanu, George Stephănescu, Francis Poulenc și, bineînțeles, George Enescu.

Concertul va fi urmat de o recepție.

Evenimentul este prezentat în parteneriat cu Ambasada României la Londra și face parte din Seria „Concertelor Enescu”.

Andreea Soare a absolvit muzicologia la Universitatea din Strasbourg și și-a completat studiile de canto la Conservatorul Național Superior de Muzică și Dans din Paris. În 2011, este laureată a Concursului Internațional de Canto de la Clermont-Ferrand, a premiului „Prietenii Festivalului din Aix-en-Provence”, și a premiului „HSBC” acordat de Academia de Europeană de Muzică. Până în 2015, a fost membră a Atelierului Liric de la Opera Națională din Paris, interpretând rolurile Maddalena din „La Resurrezione”, Sandrina din „La Finta Giardiniera”, Silvia din „L’Isola disabitata” și Clarice din „Il Mondo della luna”. De asemenea, a apărut în concerte la Palais Garnier, alături de Orchestra Operei Naționale din Paris, și la Louvre Auditorium. În 2013, a primit Premiul Liric decernat de Cercle Carpeaux și Premiul Asociației Prietenilor Operei din Paris. După debutul din 2012, este prezentă în distribuția a numeroase spectacole la Opera Națională din Paris, printre care „La Cerisaie” de Philippe Fénelon, „Le Nozze di Figaro” de Mozart și „La Damoiselle élue” de Debussy. În cadrul aceleiași companii, a apărut în rolurile Enrichetta din „I Puritani”, Prima Doamnă în noua producție a operei „Die Zauberflöte”, regizată de Robert Carsen, și Contesa Ceprano din „Rigoletto”. De asemenea, a cântat Fiordiligi în „Così fan tutte” la Garsington Opera Festival, o interpretare foarte bine primită de critica de specialitate, și Donna Elvira în „Don Giovanni” la Opera din Köln. Andreea Soare este, în același timp, o reputată solistă de concert. A apărut în „La Resurrezione” de Handel la Bastille Amphitheatre, în „Stabat Mater” de Poulenc în Festivalul de La Chaise-Dieu, în „Krönungsmesse” de Mozart și în „ Die sieben letzten Worte unseres Erlösers am Kreuze” de Haydn la Festivalul „Septembre Musical de l'Orne”. În noiembrie 2017, Andreea Soare va debuta la Carnegie Hall din New York într-un recital alături de pianistul Yoan Héreau, iar în decembrie va apărea în rolul Pamina din “Die Zauberflöte” de Mozart la Opera din Toulon.

După studii de teologie la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași și hirotonisirea ca preot ortodox, tenorul Florin Guzgă a răspuns chemării sale muzicale și a studiat canto la Universitatea de Arte „George Enescu” din Iași. În 2012, a câștigat cea de-a doua ediție a Concursului Internațional de Operă „Vicenzo Bellini” din Caltanissetta, precum și premiul special „Galliano Massini” acordat tenorilor la aceeași competiție. În 2013, a devenit solist al Operei Naționale Române din Iași, debutând în rolul Ducelui de Mantua din „Rigoletto” de Verdi. Această apariție este urmată, în același an, de rolul Alfredo din „Traviata”, alături de soprana Elena Moșuc. Pe aceeași scenă, în 2014, a debutat în rolul lui Rodolfo din „Boema” lui Pucinni. În 2015, Florin Guzgă a cântat Edgardo într-o nouă producție cu „Lucia di Lamermoor”, regizată de legendarul Andrei Șerban, interpretare pentru care a primit Premiul pentru Debut al Stagiunii 2014-2015 la Gala Premiilor Operelor Naționale. Începând cu anul 2014, a apărut frecvent pe scenele operelor din Timișoara, Constanța, Galați, Brașov, București și Cluj. În stagiunea prezentă, îl întruchipează pe Edgardo din „Lucia di Lammermoor” la Opera Națională din București și pe Arturo, din aceeași operă, la Théâtre du Capitole de Toulouse.

Philip Richardson a obținut un master în muzicologie la Universitatea din Cambridge. Totodată, s-a pregătit pentru o carieră de pianist acompaniator, studiind mai întâi la Royal Academy of Music din Londra, apoi la Hanover University of Music, la Accademia del Teatro alla Scala of Milan și la Opéra Studio al Opéra National du Rhin. A fost corepetitor pentru spectacolele „L’Occasione fa il ladro” de Rossini and „Le Convenienze ed Inconvenienze teatrali” de Donizetti de la Scala din Milano și „Don Pasquale” de la Opéra National du Rhin. Angajat al Atelierului Liric de la Opera Națională din Paris începând cu anul 2011, a apărut în numeroase concerte la Bastille Amphitheatre și la Louvre Auditorium. Printre altele, a participat la pregătirea spectacolelor „La Resurrezione” de Handel, „La Finta Giardiniera” de Mozart și „L’Isola disabitata” de Haydn. În lunile iulie 2012 și 2013, a urmat cursuri de perfecționare în creația lui Britten și Messiaen la Academia Festivalului din Aix-en-Provence. Colaborează cu Teresa Berganza la cursurile de măiestrie ale acesteia din Luxemburg și cu Opera Națională din Paris.

Când: joi, 7 decembrie 2017, de la 19:00 la 21:00
Unde: Institutul Cultural Român, 1 Belgrave Square, Londra, SW1X 8PH

Intrarea este liberă, însă este necesar să vă rezervați biletul pe Eventbrite.

Vă rugăm să aveți în vedere că locurile nu pot fi rezervate.