CONTEMPORARY INFINITE - EXPOZIȚIE CU GREGOR HILDEBRANDT ȘI MILEN TILL

Loc: Galeria ICR Berlin, Reinhardtstr. 14, 10117 Berlin.

Vernisaj: 02 februarie 2018, ora 19.00.

Artist Talk: 20 februarie 2018, ora 19.00. (EN).

Expoziția este curatoriată de Maria Niţulescu.


Conceptul expoziției cât și lucrările prezentate sunt inspirate din creația și viziunea radicală a celor doi artiști români, Constantin Brâncuși și Andrei Cădere. Inovațiile lor, cât si ideiile geniale au la bază teme universale precum aceea a infinitului. Atât Gregor Hildebrandt cât și Milen Till, prin modul lor de a trata noțiunea de infinit prin sculptură și colaj, reușesc să aducă istoria artei într-un discurs contemporan. Prin abordarea semiotică, operele de artă prezentate îmbină elemente vizuale și principii fudamentale ale formelor caracteristice lui Brâncuși și Cădere. Tipologia expunerii totodată atrage atenția asupra importanței acordate modului în care lucrările comunică în spațiu. Creațiile lui Gregor Hildebrandt și Milen Till au un punct de întâlnire comun prin referința lor specifică către istoria artei. Această expoziție nu este doar un tribut adus lui Constantin Brâncuși și lui Andrei Cădere, dar mai ales un imbold pentru vizitatori de a reflecta asupra evoluției unei direcții artistice de-a lungul a cel puțin trei generații de artiști, dintr-o perspectivă contemporană. 

Constantin Brâncuși (1876 - 1957) este adesea desemnat drept un inițiator al modernismului și unul dintre cei mai influenți artiști ai secolului XX. Brâncuși s-a născut în România, iar în anul 1904 a pornit pe jos spre Paris, loc în care cariera sa a luat avânt. În procesul său de creație artistică, atăt forma în raport cu spațiul, cât și materialiatea au jucat un rol important pentru marele sculptor. El producea adesea variațiuni ale aceleiași sculpturi, reluând anumite teme în nenumărate variante. Una dintre lucrările remarcabile ale lui Brâncuși este Coloana Infinitului (1938), care a servit de-a lungul timpului drept inspirație pentru mulți artiști, printre care chiar Andrei Cădere (1934-1978), unul dintre cei mai importanți reprezentanți ai artei conceptuale radicale.

Andrei Cădere s-a născut în Polonia, dar a crescut în România și a emigrat la Paris în 1967. El a devenit cunoscut pentru Bara de lemn rotund (1973), coloana-baston portabilă, compusă din elemente cilindrice colorate, a căror lun­gime este egală cu diametrul și a căror or­donare cromatică, după un anumit algo­ritm, include, întotdeauna, o eroare volun­ta­ră. Prin opera sa, Căderetranscende limitele tradiționale dintre pictură și sculptură, definindu-și practica artistică peinture sans fin (pictură fără sfârșit”).

Gregor Hildebrandt s-a născut în 1974 la Bad Homburg, iar acum locuiește și lucrează în Berlin. A absolvit Hochschule der Künste Berlin în 2002, după ce ulterior studiase la Universitatea din Mainz în perioada 1995-1999. Din anul 2015, Hildebrandt a fost numit profesor de pictură la Akademie der Bildenden Künste München. Procesul de creaţie a lui Gregor Hildebrandt se bazează pe reprezentări minimaliste asociate cu aspecte ale artei conceptuale, de multe ori aducând referințe către muzică, film, literatură și istoria artei într-o logică multivalentă. El foloseste frecvent casete şi viniluri înregistrate cu muzică, ca mediu artistic.

Milen Till s-a născut în 1984 la München, iar în prezent studiază la Akademie der Bildenden Künste München, locuiește și lucrează în München. Practica sa artistică este adesea orientată spre colaj, deși lucrează într-o varietate de tehnici, incluzând fotografie, obiect sau instalație conceptuală. De cele mai multe ori combină două imagini paralele sau obiecte, care împreună formează o simbioză suprarealistă. Till lucrează cu valori estetice bine definite, însă prin abordarea ludică pe care o adoptă lasă loc pentru interpretări, iar adesea mesajul imaginilor este echivoc pentru privitor. În operele sale foloseşte ca surse de inspiraţie trăiri din viaţa de zi cu zi, compuse sau suprapuse cu fragmente de imagini ale personalitaților, de obicei din istoria artei, explorând potenţialul artei în conceperea unor teme ale identităţii şi istoriei.